عدم ثبت تلفاتی از بیماری آنفلوانزا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه تلفاتی از بیماری آنفلوانزا در اردبیل به ثبت نرسیده است، گفت: اردبیلی‌ها نگرانی از بابت شیوع بیماری آنفلوانزا نداشته باشند.
کد خبر: ۱۴۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 10 December 2015

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: به رغم تلفاتی که آنفلوانزا در برخی از استان‌های کشور به ویژه کرمان و زاهدان داشته اما در استان اردبیل آنفلوانزا تاکنون تلفاتی را به همراه نداشته است.

وی از آماده‌باش تمامی بیمارستان‌های استان و دایر شدن اتاق‌های ایزوله برای بستری کردن به موقع بیماران دچار آنفلوانزای شدید خبر داد و گفت: قطعا زیرساخت‌های مراقبتی و پیشگیری ابتلا به این بیماری‌ در استان در سال‌های اخیر تکمیل شده و چندان مشکل حادی را نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: تاکنون از سطح استان اردبیل گزارشی مبنی بر شیوع گسترده و فراگیر این بیماری و یا تلفات آن به ما گزارش نشده و از مردم انتظار داریم به شایعات توجه نکنند.

پورفرضی با اشاره به احتمال هجوم مردم برای خرید واکسن‌های ضدآنفلوانزا و کمیاب شدن آن در بازار بیان کرد: همانطوری که وزیر بهداشت نیز اعلام کردند نیازی به ترزیق واکسن آنفلوانزا وجود ندارد و بنده از هموطنان می‌خواهم تنها با شستن مرتب دست‌ها و همچنین گرفتن دستمال مقابل دهان و بینی خود به هنگام عطسه اجازه ندهند تا ویروسی منتشر شده و اسباب انتقال بیماری به دیگران فراهم آید.

وی ادامه داد: ما موارد حادی را در استان نداریم ولی دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل دارد تا با ارائه خدمات به مردم و حتی بستری کردن برخی از بیماران زمینه پیشگیری از این بیماری و حداقل رساندن آسیب‌های آن را فراهم بیاورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود:‌ اردبیلی‌ها نباید نگرانی از بابت شیوع بیماری آنفلوانزا داشته باشند چراکه با یک خودمراقبتی ساده و راحت می‌توان جلوی شیوع این بیماری را گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار