رشد ۴۰درصدی‌درآمدموقوفات هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از وقف به عنوان سنتی حسنه و عالیترین نمونه انفاق یاد کرد و گفت: درآمد موقوفات استان از سال ۹۱ تا کنون ۴۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 15 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین منصور هاشمی در همایش یاوران وقف در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها)، اظهار کرد: در سال 91 درآمد موقوفات استان هرمزگان سه میلیارد و 300 میلیون تومان بود که امسال به 10 میلیارد تومان رسیده است. 
 
وی با اشاره به اینکه90درصد از موقوفات هرمزگان به 100 سال گذشته برمی گردد، خاطرنشان کرد: مهمترین آن موقوفه مرحوم ناصری است که سال گذشته بیش از 13میلیارد ریال درآمد داشته است.
 
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی افزود: هم اینک 13طرح اقتصادی و مسکونی درپروژه های ناصری در حال اجراست که حجم سرمایه گذاری یکی از این طرح ها 200 میلیارد تومان است.  
 
به گفته وی؛ برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) که هرساله به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش می شود، در راستای اجرای یکی از نیات مرحوم  ناصری در بخش قرآنی است.  
 
متولی بخش اوقاف و امور خیریه در هرمزگان با بیان اینکه درسال گذشته 130وقف در استان به ثبت رسید، عنوان کرد: امسال نیز تاکنون بیش از 120وقف جدید داشته ایم که تا پایان سال این تعداد افزایش می یابد. 
 
وی در ادامه با اشاره به وجود دانشکده علوم قرآنی در استان، تصریح کرد: برای تامین نیازهای این دانشکده در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، نیازمند موقوفه قرآنی هستیم اما متاسفانه در بخش موقوفه قرآنی مشکل داریم. 
 
هاشمی گفت: مردم می توانند وقف های جمعی داشته باشند که احداث مسجدی در پارسیان با مشارکت 138واقف که هر نفر یک ونیم میلیون مشارکت کردند نمونه ای از مشارکت جمعی در وقف است.  
 
وی با تاکید بر اینکه برای ساختن هرمزگان بایستی شعار همه واقف باشیم را در استان محقق سازیم، بیان کرد: دکتر عباسی، یکی از نیکوکاران خیراندیش در شهرستان حاجی آباد وقفی را برای طلاب حوزه علمیه حاجی آباد و پژوهش در دانشگاه به ثبت رساند.
 
این مقام مسئول در خاتمه، علوم روز، نانوتکنولوژی، پژوهش، ازدواج جوانان، جشن های شعبانیه، غدیر وفاطمیه و... را از موضوعات مهم و ضروری امروز جامعه دانست که نیاز به ورود جدی واقفین نیک اندیش دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار