سال 93 امن ترین سال استان پس از انقلاب بود

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی پس از تهران دومین استانی است که از سال آینده پرونده‌های خود را به صورت الکترونیکی تحویل مراجع قضایی می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 17 March 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سردار محمد شرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اینک بسترهای لازم برای الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی در استان فراهم شده و از سال آینده آذربایجان‌غربی پس از تهران دومین استانی شناخته می‌شود که در این زمینه فعالیت کرده و رسیدگی به پرونده‌های مردم سریعتر انجام می‌شود.

آذربایجان‌غربی امسال امن‌ترین سال خود را تجربه کرد

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه استان مرزی آذربایجان‌غربی یکی از امن‌ترین نقاط کشور است گفت: خوشبختانه امسال آذربایجان‌غربی یکی از امن‌ترین سال‌های خود را تجربه کرد و در این باره هیچ مشکل امنیتی که نیروی انتظامی استان نتواند آن را کنترل کرده و یا از عهده انجام آن برآید وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد کاهش 13 درصدی انواع سرقت در استان بوده و در این باره سرقت از منزل 9 درصد، موتورسیکلت 13 درصد، کیف‌قاپی 8 درصد و تجاوز به عنف 5 درصد کاهش یافت و خوشبختانه هیچ‌گونه راهزنی و گروگانگیری همانند سال گذشته در استان به وقوع نپیوست.

شرفی افزود: امسال به سبب بسیج عمومی شاهد کاهش کشف 30 درصدی مواد مخدر نسبت به سال گذشته در استان بوده‌ایم و در این زمینه با تلاش و برخورد جدی ماموران نیروی انتظامی استان، مسیر ترانزیت مواد مخدر به سایر استان‌ها هدایت شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به اینکه مرزبانان، سپاهیان، بسیجیان و رزمندگان استان به طور جانانه در انسداد مرزها و برای جلوگیری از ورود مواد محترقه غیرمجاز به استان تلاش کرده و حتی موادی که وارد استان شدند را کشف کردند و از سوی دیگر با توجه به اینکه استقبال مردم از مواد محترقه نیز از سوی مردم نیز صورت نگرفت شاهد کاهش کشف 90 درصدی مواد آتش‌زای غیرمجاز در استان شدیم.

شرفی از کاهش 34 درصدی قاچاق سوخت در استان خبر داد و اظهار داشت: نظارت جدی و تلاش شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی در مرزها سبب کاهش قاچاق سوخت در استان شده است.

وی گفت: براساس آمارها، امسال شاهد کاهش 18 درصدی تصادفات منجربه فوت در آذربایجان‌غربی بوده‌ایم و در این باره با توجه به اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که بیشتر تصادفات رانندگی از ناحیه افرادی است که به تازگی اقدام به اخذ گواهینامه کرده‌اند، بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی نظارت خود را بر آموزشگاه‌های رانندگی افزایش داد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این درحالی است که متاسفانه شاهد افزایش 25 درصدی تصادفات جرحی در استان بودیم و بنابراین برای پیشگیری از این موضوع باید ضمن استانداردسازی و افزایش ایمنی خودروها، در جهت افزایش مهارت‌های رانندگی به مردم استان گام برداشته و معابر و جاده‌های آذربایجان‌غربی مرمت یا بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار قتل در استان نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است، گفت: در این باره بیشترین علت قتل در استان مسائل خانوادگی و پایین بودن آستانه صبر و تحمل مردم جامعه است.

شرفی از اجرای طرح های امنیت اجتماعی در استان خبر داد و بیان کرد: امسال 17 هزار نفر در چرخه درمان قرار گرفتند که متاسفانه تنها 20 درصد آنها ماندگاری دارد چون فرایند درمان معتادان باید کامل بوده و به اشتغال و پذیرش خانواده و اجتماع منتهی شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش نظارت پلیس بر اماکن عمومی در استان افزود: با توجه به اینکه امسال 28 هزار و 912 صنف، نسبت به نصب دوربین مداربسته در واحد صنفی خود اقدام کرده و با پلیس همکاری داشتند و با توجه به اینکه 90 هزار نفر از صاحبان صنوف تحت آموزش پلیس قرار گرفتند برای همین سرقت در استان کاهش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار