سیلاب سبب آبگرفتگی افزون بر 200 هکتار از اراضی زراعی گنبدکاووس شد

بخشدار مرکزی گنبدکاووس از جاری شدن سیلاب در حوزه دهستان باغلی مرامه این شهرستان خبر داد و گفت: براثر این سیلاب افزون بر 200 هکتار از اراضی زراعی دو روستای قوچ مراد و هیوه چی دچار آبگرفتگی شد.
کد خبر: ۱۶۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 12 January 2016
احمدرضا آدینه روز سه شنبه درجلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان که باحضور معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع اراضی که دچار آبگرفتگی شدند، 150 هکتار در روستای قوچ مراد و 50 هکتار نیز در روستای هیوه چی قرار دارد.
وی گفت: این سیلاب بر اثر بارش های دو روز گذشته و از مناطق بالا دست حوزه شهرستان رامیان به منطقه گنبدکاووس جاری شد که هم اکنون کارشناسان جهادکشاورزی درحال انجام برآورد خسارت هستند.
آدینه، کوچک بودن دهانه پل های محورهای ارتباطی روستایی و جاده های بین مزارع و نیز لایروبی نکردن کامل نهرهای اراضی زراعی را از عوامل اصلی در بروز سیلاب برشمرد و اضافه کرد: مهار نکردن سیلاب ها درمناطق بالادست نیز از دیگر عوامل بروز سیلاب بوده است.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ابراز گله مندی ناکافی بودن امکانات و اعتبارات برای مقابله با حوادث گفت: جاری شدن سیلاب دربخشی از اراضی زراعی این شهرستان، بیانگر لزوم توجه ویژه مدیریت بحران استان برای تامین امکانات و اعتبارات لازم برای مقابله با حوادث است.
محمد حمیدی، بازنگری و اصلاح دهانه پل های موجود بر روی محورهای روستایی و بین مزارع را برای جلوگیری ازبروز حوادث ضروری دانست و گفت: دستگاه های اجرایی بویژه اعضای ستاد بحران باید همواره آماده باشند.
وی همچنین برلزوم برخورد شدید با متخلفان حوزه آب بویژه دربحث حفر چاه های غیرمجاز و برداشت غیرمجاز آب درحوزه گنبدکاووس تاکید کرد و افزود: مساله آب از مسائل حیاتی است که با توجه به پدیده خشکسالی باید بیشتر به منابع آب اهمیت داد.
شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت و 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار