قالیباف: زندان اوین تحویل شهرداری خواهدشد

شهردار تهران درباره تملک زندان اوین گفت: توافقات زیادی در حوزه های زندان اوین داریم تا بتوانیم زودتر کار انتقال این زندان را انجام دادهیم
کد خبر: ۱۷۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 03 February 2016
قالیباف در حاشیه افتتاح پلهای تقاطع ارتش و بزرگراه امام علی (ع) در جمع خبرنگاران افزود: امروز نیز این موضوع با آیت الله آملی لاریجانی مطرح شد و مطمئن هستم در این دوره مدیریتی شهرداری و قوه قضائیه، زندان اوین به یک موزه و پارک تبدیل می شود.

وی درباره احداث و بهره برداری از ساختمان مرکزی دیوان عدالت اداری نیز گفت: هم اکنون، مجموعه بخش های اداری شهرداری تهران بیش از 500 ساختمان در سطح شهر تهران دارد که در حوزه سازمان ها، ‌معاونان و ادارات کل پراکنده هستند .

قالیباف افزود: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی ما آن است که همه این بخش را در یک نقطه و اطراف پارک شهر متمرکز کنیم چرا که ساختمان مرکزی شهرداری در آنجا قرار دارد و اولویت ما نیز منطقه 12 است.

وی گفت: در این محدوده ساختمان دیوان عدالت اداری از جمله ساختمان های جدید و ساختمان روزنامه اطلاعات از جمله ساختمان های بزرگ به شمار می روند . 

قالیباف افزود: ملک ساختمان دیوان عدالت اداری متعلق به شهرداری و ساختمان آن متعلق به دیوان عدالت اداری بود در کنار این موضوع دیوان عدالت اداری نیز به دنبال ساخت و ساز جدیدی است.

وی گفت: معتقد بودیم ضرورتی ندارد که دیوان عدالت اداری در مرکز شهر باشد چرا که اکثرا کسانی که به دیوان عدالت مراجعه می کنند،‌از شهرستان ها به تهران می آیند و تردد در شهر برای آنها مشکل است. 

قالیباف افزود: با توجه به آنکه با کمبود تمرکز مراکز اداری در منطقه 5 روبرو بودیم، در سه سال قبل توافق کردیم تا ساختمان دیوان عدالت اداری به صورت تهاتر در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری نیز ساختمان دیگری برای آنها بسازد که این ساختمان جدید امروز افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار