نسل نو شهرهای جدید در کشور در حال طراحی است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: طراحی و مطالعات احداث نسل نو شهرهای جدید در سواحل دریای عمان و خلیج فارس شامل شهر تیس در چابهار، شهر تابناک، شهر جدید جاسک و شهر جدید پارس در غرب عسلویه در حال انجام است.
کد خبر: ۱۸۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 15 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان،‌ طرح های جدید برای ایجاد شهرهای جدید در کشور بخصوص در حاشیه سواحل مکران طی دو سال اخیر مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است به طوری که ساخت شهر جدید جاسک برای ایجاد تمرکز جمعیتی در این نقطه اهمیت فراوانی یافته است. در همین زمینه حسن نریمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال تلاش هستیم قبل از ایجاد شهرهای جدید با مطالعه و برنامه‌ریزی مکانیابی مناسبی انجام دهیم تا پس از احداث این شهرها شاهد مشکل عدم استقبال و اقبال مردم نباشیم.
 
وی افزود: در برنامه ششم نیز بودجه‌ای برای احداث این شهرهای جدید در نظر گرفته شده است که اگر از سوی مجلس نیز تأیید و تصویب شود، در مناطق موردنظر نسل نوی شهرهای جدید را افتتاح خواهیم کرد.
 
نریمان تصریح کرد: در مناطق مرکزی و شهرهای شمالی کشور نیز طرح‌های جدیدی داریم و در تلاش هستیم تا این شهرهای جدید را به آخرین فناوری‌های نوین مجهز کنیم تا این شهرها بسیار پیشرفته‌تر از شهرهای ساخته‌شده در گذشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: تمام این شهرهای جدید بر اساس توسعه ریل طراحی می‌شوند تا مادرشهرها به وسیله ریل به این شهرها متصل شوند؛ همچنین باید جاده‌های دسترسی مناسبی برای این شهرها طراحی شود تا عبور و مرور برای مردم آسان باشد و شاهد استقبال مردم از این شهرهای جدید باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار