پسماند بیمارستانی در زنجان سالانه 850 تن می باشد

معاون نظارت پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: سالانه 850 تن پسماند بیمارستانی در این استان تولید می شود که با ضوابط زیست محیطی نسبت به دفع اصولی آنها اقدام می شود.
کد خبر: ۱۸۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 16 February 2016
سعید محمدی افزود: پسماندهای عفونی بیمارستان های این استان پس از استریل به پسماندهای عادی تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیمارستان های این استان مجهز به دستگاه هیدروکلاو (زباله سوز) هستند که این دستگاه ها دارای خرد کن و کم حجم کردن پسماند می باشند.
محمدی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل بر روند چگونگی مدیریت پسماندهای بیمارستانی نظارت می کنند، بیان کرد: علاوه بر آن بیمارستان های این استان نیز به صورت خود اظهاری فعالیت های خود را در مدیریت پسماندهای بیمارستانی به ویژه پزشکی ارائه می کنند.
معاون نظارت پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان ادامه داد: پسماندهای بیمارستانی پس از بی خطر سازی و تبدیل آن به زباله های عادی تحویل شهرداری می شود که مدیریت دفن آن بر عهده این دستگاه است.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت خوبی در پسماندهای بیمارستانی استان انجام می شود و در این میان دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری خوبی در تحقق برنامه های تعیین شده این بخش داشته است.
در مجموع 13 بیمارستان در استان زنجان فعال است که از این تعداد شش بیمارستان در شهر زنجان واقع شده است.
بر اساس آمارهای اعلام شده، بیمارستان های کشور به عنوان یکی از بزرگترین منابع تولید پسماندهای بیمارستانی روزانه 400 تن پسماند تولید می کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار