حمایت احزاب و تشکل های صنفی یزد از نامزدهای انتخابات

احزاب و تشکل های صنفی استان یزد امسال در آستانه برگزاری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ودهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعال تر از همیشه پا به میدان گذاشته و صدور بیانیه ها از برخی نامزدهای انتخابات حمایت کرده اند.
کد خبر: ۱۸۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ 23 February 2016

به گزارش تابناک یزد،شورای مشورتی اصلاح طلبان استان یزد نیز در بیانیه ای با دعوت مردم یزد به حضور پرشور و آگاهانه در پای صندوق ها، بر رای موثر و مسئولانه آن ها در تعیین جهت گیری های مجلس آینده تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده : جریان اصلاحات در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود از مشروطه تا امروز، همواره بر رعایت حقوق مردم و تکیه بر توانایی آنان برای انتخاب راه بهتر تاکید داشته و بر این باور بوده که هرگاه مردم توانسته اند با آزادی عمل، دست به انتخاب بزنند، بهترین تصمیم ها گرفته شده و این کشور روزهای خوب و پرنشاطی را تجربه کرده است.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است : خوشبختانه در بررسی نامزد های مختلف، با چهره های شایسته ای آشنا شدیم که می توانند همچنان امید به تغییر و اصلاح و بهبود، وضع موجود را حفظ کرده و در صورت کسب اعتماد مردم در رقم زدن فردایی بهتر برای ایران اسلامی ایفای نقش نمایند.
بر این اساس شورای اصلاح طلبان در سراسر استان پس از بحث و بررسی چهره های مختلف و کسب نظر از نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، لیست کاندیداهای مورد حمایت خود را به شرح ذیل معرفی می نماید : در حوزه یزد و اشکذر مهندس سیدابوالفضل موسوی بیوکی ، در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم: دکتر علیرضا زارع بیدکی ، در حوزه تفت و میبد: دکتر کمال دهقانی فیروز آبادی و در حوزه اردکان: دکتر محمدرضا تابش.
امیدواریم هفتم اسفند شاهد حضور آگاهانه و پرشور مردم در پای صندوق ها و رای موثر و مسئولانه آن ها در تعیین جهت گیری های آینده کشور باشیم؛ حضوری که بی شک تضمین کننده آینده ای بهتر برای این کشور است.
در این خصوص اصولگرایان استان نیز درقالب یک ائتلاف بیانیه ای صادر کرده اند که در بخشی از آن آمده است : به اطلاع مردم شریف و بابصیرت استان دارالعباده یزد می رساند شورای ائتلاف اصولگرایان استان در سایه حمایت و راهبری های سلسله جلیله روحانیت معظم، به پشتوانه خرد جمعی و با بهره گیری از نظرات متدینین، شاخصین و معتمدین اصولگرای استان و با درنظر گرفتن رهنمودهای حکیمانه و توصیه های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب، پس از برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی با نامزدهای اصولگرای استان در حوزه های مختلف انتخابیه و لحاظ کردن نظرسنجی ها، پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در مورد کاندیداهای احراز صلاحیت شده، ضمن احترام کامل به تمامی نامزدهای تایید صلاحیت شده که افرادی شایسته و مورد احترام هستند، اسامی کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام می کند.
در این بیانیه همچنین آمده است: آقایان محمدصالح جوکار از حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، سید اکبر حسینی نژاد از حوزه انتخابیه اردکان، حجت الاسلام قاسم روانبخش از حوزه انتخابیه تفت و میبد و محمدرضا بابایی از حوزه انتخابیه شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز را به عنوان نامزدهای اصلح مورد تایید و حمایت این ائتلاف، برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به محضر مردم شریف و قهرمان استان دارالعباده یزد معرفی می شوند و این شورا در نهایت خضوع، به تصمیم و انتخاب نهایی ملت شریف یزد با همه وجود احترام می گذارد.
این بیانیه می افزاید: بی تردید اولویت اول شورای ائتلاف اصولگرایان استان یزد، حضور حماسی و باشکوه آحاد مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات هفتم اسفندماه، به عنوان لبیک دیگری به دعوت ولی امر زمان خویش بوده تا در پرتو الطاف بیکران الهی، شاهد تشکیل مجلسی بر محور اسلامیت، عقلانیت و کارآمدی و در مسیر تحقق عدالت، پیشرفت و رونق اقتصادی باشیم.
نکته جالب در حمایت احزاب و تشکل ها تا این لحظه معرفی یک نامزد مشترک برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است به گونه ای که ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت و همچنین ائتلاف اصولگرایان از آیت الله ابوالقاسم وافی حمایت کرده اند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و برای انتخابات مجلس 96 نفر تایید صلاحیت شده اند .
البته با انصراف یکی از نامزدهای تاییدصلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد، شمار نامزدهای این انتخابات در استان به 95 نفر رسید .
براساس اعلام ستاد انتخابات استان تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان 665 هزار و 504 نفر است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار