کرباسچی در تبریز:

چرا لاریجانی از اصولگرایی کنار می کشد؟/اینکه جانبازان و سرداران جبهه و جنگ از انتخابات محروم شوند درست نیست

همایش انتخاباتی اصلاح طلبان تبریز با استقبال کم هواداران این طیف در تبریز همراه شد. شاید عدم تبلیغات نیز در این استقبال سرد بی تاثیر نبود.
کد خبر: ۱۸۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 23 February 2016

همایش انتخاباتی اصلاح  طلبان تبریز با استقبال کم هواداران این طیف در تبریز همراه شد. شاید عدم تبلیغات نیز در این استقبال سرد بی تاثیر نبود.

کرباسچی که سخنران اصلی این همایش بود، با بزرگداشت ایام سوگوار ی حضرت زهرا(س) افزود: جای خوشبختی است که در خدمت شما هستم. وی با دفاع تمام قد از دکتر پزشکیان گفت :گاهی احساس می کنم که تنها پزشکیان صدای عدالت را در مجلس سر میدهد.

دبیر حزب کار گزاران در ادامه افزود، امیدوار هستیم که مردم در مجلس جمع منسجمی را بوجود آورند نکته ای که شاید در کنار این شور این مجالس انتخاباتی توجه کنیم ، مساله ویژه اهمیت شرکت همه مردم در انتخابات است. اگر به منطقه خودمان نگاه کنیم عموما دموکراسی یک پوسته ای ظاهری است برای دیکتاتوری.

تنها در این منطقه جمهوری اسلامی است که با امام به استقلال و رای مردم اهمیت داده است علی رغم مخالفت ها و کارشکنی ها وسیع برای از بین بردن مردم سالاری دینی، خوشبختانه این کار شکن ها موفق نبوده اند.

وی با انتقاد از اینکه بعضی ها فکر می کنند که انتخابات یک مراسم مذهبی است و افتخار هم می کنند که صرفا صف طولانی مردم را  منتشر کنند گفت که باید مردم را به انتخاب بین دو جریان  صولگرا و اصلاحات دعوت کنیم  و از رای به فرد دوری بدهیم.

کرباسچی گریزی هم به رد صلاحیت ها زد و تصریح کرد: فیلتر هایی برای حداقل شرایط ضرورت هر انتخاباتی است ولی اینکه فرزندان جانباز و سرداران این جبهه و جنگ از انتخابات محروم شوند درست نیست.

چرا باید شکور اکبر نژاد تایید صلاحیت نشود. چرا باید از جمع انتخاب شوندگان حذف شود.

عده ای بدنبال یک وظیفه مذهبی، رای میدهند رایشان هم مهم است. یک عده ای هم منطقه ای رای میدهند. ولی طبقه متوسط جامعه یک شرکت سیاسی در انتخابات است. مردم مجلسی را انتخاب کنند که در مقابل دولت قد علم نکند. سنگ اندازی برای رفع تحریم نکندو عده ای شاید بدنبال غیر فعال سازی طبقه متوسط جامعه هستند تا سونامی 76 و 92 اتفاق نیفتد. اگر اراده طبقه متوسط برای حل مسائل سیاسی و اقتصادی آنچه که در دولت معتدل ارئه شد

وی با انتقاد از مجلس کنونی گفت: متاسفانه این مجلس برای این دولت تذکرهای بی مورد زیادی  را داد. چرا رئیس مجلس خودش را از اصولگرایی کنار می کشد. چرا بزرگان اصولگرایی از این جمع جدا می شوند. لاریجانی و ناطق نوری جزو نیروهای اصولگرا بوند و احساس کردند که این اصول گرایان به دنبال منافع شخصی هستند.

وی در آخر سخنانش  گفت که ما بدنبال یک دیپلماسی هستیم که بتواند با صحیت و منطق با دنیا مذاکره کند  نه از جلسه به نشانه اعتراض بیرون بیاید.

دکتر پزشکیان در ابتدای این مراسم گریزی به معنای اصلاحات زد و گفت که اصلاحات یعنی نگاه و گفتمانمان را تغییر دهیم. وی خطاب به هواداران اصلاح طلبی تصریح کرد که شما از بالاباید به مسائل نگاه کنید اگر بالا بروید هیچ قدرتی نمی تواند مقابل شما بایستد.

هاشم زاده هریسی یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود که گفت باید برای مجلس خبرگان 88 پدران مهربان بانتخاب کنیم. وی ادامه داد هیچ کس از بیرون به انقلاب  نمی تواند ضربه برند اگر ضربه بخوریم از خودمان است. مردم را از انقلاب نرانیم.

حاشیه های مراسم:

دکتر پزشکیان  و آیت الله هاشم زاده  هریسی با اتمام سخنرانیشان جلسه را ترک کرد و برای شنیدن سخنان کرباسچی ننشستند.

 مردم ابتدا با کف و سوت به تشویق می پرداختند که دکتر پزشکیان با تذکری گفت که چون در ایام فاطمیه هستیم لطفا با صلوات کاندیداها  را همراهی کنید.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
کرباسچى، اصلاحات در استان هر آبرويي که داشت ريخت.
جلالى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
مردم کى ميخواهند دىت دشمن را دست فتنه گران را ببينند. حزب الله کجاست در اين شهر که امثال کرباسچى ميتينگ سياسى برگزار ميکند؟
يا لثارات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
مردم هوشيار باشيد و فتنه گران و افراد خاءن به بيت المال را ببينيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
خوب معلوم بود پزشکيان پا ميشد. اون آدم مستقليه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
هرکس که با ما نيست بر عليه ماست. اين رفتار اصولگرايان و حزب الله خيلى زشته.
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
بابک زنجانی هم داره متن سخنرانی اش را آماده میکنه
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار