یک روز پیش از انتخابات صورت گرفت:

دعوت مراجع تقلید و مراکز حوزوی از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات

حضرات آیات عظام و مراجع تقلید مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی، از مردم خواستند با حضور گسترده در صحنه انتخابات، خود را برای خلق یک حماسه دیگر بعد از راهپیمایی 22 بهمن آماده کنند.
کد خبر: ۱۸۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 25 February 2016
به گزارش تابناک قم، مراجع تقلید در بیانیه ها و سخنانی، از ملت ایران خواستند با حضور گسترده در صحنه انتخابات ضمن حضور گسترده در انتخابات 7 اسفند ماه به تحقق حماسه دیگری پس از راهپیمایی 22 بهمن کمک کنند.

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم حضور ملت ایران در صحنه انتخابات روز جمعه اظهار داشت: همان طور که ملت ایران با حضو در مراسم راهپیمایی 22 بهمن پشت دشمن را لرزاند باید بار دیگر پشت دشمن را در انتخابات هفتم اسفند ماه بلرزانیم.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی کار مهمی است و شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است و اگر در آن شرکت کنیم قوت و قدرت نظام  حفظ می شود.

نباید با انتخابات قهر کرد

آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز در این زمینه گفت: همه کسانی که صلاحیت قانونی دارند باید به عنوان وظیفه دینی، ملی و اجتماعی در انتخابات حضور یابند. 

این مرجع تقلید افزود: یکی از امتحان های بزرگ پیش روی ما، انتخابات مجلس های خبرگان و مجلس شورای اسلامی است که در دنیا بسیار مهم است و طبق آمار 54 میلیون تن در ایران صلاحیت رای دادن در این انتخابات را دارند. 

وی عنوان کرد: بر ما لازم است که در دنیا عظمت و بیداری خود را نشان دهیم و باید همه مردم ایران در این انتخابات شرکت کنند و هر کسی که صلاحیت قانونی برای رای دادن دارد باید حضور پیدا کند. 

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ای ملی و دینی است همانطور که نماز و روزه بر ما واجب است شرکت در انتخابات نیز واجب است و همانطور که دین از سیاست جدا نیست، محدوده وسیعی دارد که شامل امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می شود. 

ملت ایران حضور پرشوری در انتخابات دارند

آیت االله جعفر سبحانی نیز با اشاره به لزوم حضور پرشور ملت ایران در انتخابات هفتم اسفند ماه اظهار داشت: براساس آموزه‌های قرآن کسانی را باید انتخاب کرد که از مبانی فکری و عملی نیرومند برخوردار باشند، معتقد واقعی به مبانی اسلام بوده و فریب دیگران را نخورند و بتوانند برای کشور برنامه‌ریزی سازنده کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: امیدوارم مردم ایران همانند راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن در انتخابات هفتم اسفندماه نیز شرکت و بدون توجه به هیاهوها دقت کنند و افراد واجد شرایط و کسانی را که به هیچ شکل از اسلام و قانون تجاوز نمی‌کنند، را برگزینند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: انتخابات هفتم اسفند سرنوشت‌ساز است که امیدواریم این انتخابات همچون انتخابات گذشته پرشور و هیجان باشد.

حضورپرشور، حماسی وعقلی همراه با انتخاب اصلح

آیت الله جوادی آملی از دیگر مراجع تقلید نیز برحضورپرشور، حماسی وعقلی مردم همراه با انتخاب اصلح تاکید کرد. 

وی با اشاره به انتخابات پیش رو برحضورپرشور، حماسی و عقلی همراه با انتخاب اصلح از روی دانش، تفکر و عقل عملی مردم تاکید کرد و گفت: همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و افرادی را به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بفرستند که از هرلحاظ پاک باشند و بتوانند پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش برسانند. 

حضور پرشور در انتخابات مهرباطلی بر آرزوهای دشمن

آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان نیز با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری گفت: دوباره زمان انتخابات فرا رسیده و امتحانی دیگر برای امت فهیم و مومن کشور حضرت ولی‌عصر(عج) ایران اسلامی در پیش است بنابراین در این برهه از زمان که دشمنان کشور و دین دندان تیز کرده و با بوق‌های تبلیغاتی برای منحرف کردن اذهان شما همت گمارده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید با حضور هر چه بیشتر و زیبا‌تر در این دو انتخابات و با بصیرت فراوان با معیارهایی که بزرگان به خصوص رهبر معظم انقلاب برای همه ملت عزیز ایران ترسیم کرده‌اند افراد اصلح را انتخاب کرده و از انتخاب افرادی که دشمن برای آن‌ها تبلیغ کرده و هورا می‌کشد جدا پرهیز کنید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: همان طور که رای دادن وظیفه ملی و دینی است انتخاب افراد مومن و متقی و دلسوز برای اسلام و کشور وظیفه‌ای بس بزرگتر است.

وی گفت: از این رو توصیه اکید می‌کنم با صلابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور چشمگیر داشته تا مهر باطلی هم‌چون ادوار گذشته بر آمال و آرزوهای بدخواهان نظام دینی و مردم سالار و دشمنان خارجی زده باشید.

حضور پرشور در انتخابات لبیک به ندای رهبری

همچنین تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از مردم برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

در پیام آیت‌الله سعیدی آمده است: مردم شهیدپرور شهر بصیرت و اجتهاد، قم؛ اکنون که در آستانه آزمونی بزرگ و حماسه‌ای ماندگار یعنی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم، حضور حداکثری شما و انتخاب افراد شایسته و انقلابی دشمنان را ناامید خواهد کرد، بدین وسیله از آحاد مردم شریف و زمان شناس قم دعوت می‌کنم تا با حضور حماسی خود در پای صندوق های رأی، ندای رهبر معظم انقلاب را لبیک گویند.

ملت در اجرای تکلیف الهی انتخابات گوش به فرمان رهبری 

مدیر حوزه‌های علمیه نیز با تاکید بر حضور پرشور در انتخابات، گفت: بی‌تردید ملت بیدار و هوشیار ما از این تکلیف الهی غفلت نکرده و به یاری خدای متعال گوش به فرمان رهبر حکیم و فرزانه خویش حضوری شکوهمند در پای صندوق‌های رأی خواهد داشت.

در پیام آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری آمده است: برای نشان دادن هوشیاری و پایبندی به نظام اسلامی با شرکت همه اقشار ملت در انتخابات پنجمین دوره مجالس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان یک تکلیف شرعی بر اساس نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، سپری پولادین در مقابل دشمنان اسلام و مستکبران قرار می‌دهند و نظام مردم‌سالاری دینی را به رخ آنان می‌کشند. به خصوص در این دوره که با توجه به اتفاقات موجود در منطقه و جهان از حساسیت و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

در ادامه این پیام تصریح شده است: بی‌تردید ملت بیدار و هوشیار ما از این تکلیف الهی غفلت نکرده و به یاری خدای متعال در روز جمعه 7 اسفند 1394 گوش به فرمان رهبر حکیم و فرزانه خویش با اراده و آزادی کامل و انتخاب آزادانه، حضوری شکوهمند در پای صندوق های رأی خواهد داشت و با انتخاب نمایندگان مؤمن، مردمی و ولایی اصلح و شایسته مشکلات کشور و مردم را بدانند و احساس کنند، عزم و قدرت ملت ایران را به نمایش می‌گذارد. 

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای از مردم برای حضور پرشور و گسترده در پای صندوق های رای در هفتم اسفندماه جاری، دعوت کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: انتخابات خبرگان رهبری که در دهه آینده راس هرم الهی انقلاب اسلامی را تقویت و ضمانت می بخشد و انتخابات مجلس شورای اسلامی که برگزیدگان شما در این انتخابات انشاالله بتوانند در چهار سال خدمتگذاری خویش تصمیمات مهمی را در جهت اهداف احکام نورانی اسلام و انقلاب اسلامی و عمران و آبادی ایران اسلامی اتخاذ کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علم به هوش سرشار و آگاهی عمیق ملت عزیز به پیروی از بیانات مقام معظم رهبری توصیه اکید بر حضور حداکثری برای کسانی که قانونا می توانند در انتخابات شرکت کنند را داشته و اعلام می دارد که همگام با آحاد مردم در روز رای گیری به پای صندوق های رای آمده و آرای خود را به صندوق ها خواهد ریخت و اطمینان داریم که این بار نیز آراء هوشمندانه ملت، افرادی اصلح، شایسته و مردمی را به نمایندگی از خود به خبرگان و مجلس شورای اسلامی خواهد فرستاد.

حضور در انتخابات وظیفه‌ای دینی، ملی و انقلابی است

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای از اقشار مختلف مردم به‌ویژه طلاب و فضلای معزز برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات هفتم اسفندماه دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: همانگونه که حضور پرشکوه مردم مسلمان ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، برگ زرینی از همدلی و همزبانی مردم را در حفظ ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی به نمایش گذاشت، بی‌شک حضور در انتخابات هم وظیفه‌ای دینی، ملی و انقلابی است.

در این بیانیه اضافه شده است: در این مقطع حساس، آنچه اهمیت دارد مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است و این انتخاب براساس این رهنمود امام راحل (ره) است که فرمودند «سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی بدهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند».

در پایان این بیانیه آمده است: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم به‌ویژه طلاب و فضلای معزز برای حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفندماه، امیدوار است ملت ایران با حضور گسترده خود در انتخابات همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مردم نجف آباد فرمودند، مراقب نفوذ باشند و مجلسی را برگزینند که به عزت و استقلال اهمیت دهد و مقابل طمع قدرت‌هایی که دستشان از ایران کوتاه شده و می‌خواهند برگردند بایستد و مجلسی باشد که دولت را موظف به اقتصاد درون‌زا کند.

همچنین مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، شورای عالی حوزه های علمیه، مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، مرکز خدمات حوزه های علمیه و تیپ مستقل امام صادق(ع) با صدور اطلاعیه های جداگانه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را تیری بر قلب دشمنان نظام و ملت ارزیابی کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار