"استفاده از هیئت‌ها برای کاهش طلاق"

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: ظرفیت هیئت‌ها و منابر مذهبی یزد در کاهش آمار طلاق استفاده شود.
کد خبر: ۱۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 01 March 2016
به گزارش تابناک یزد، سیدعلی‌اصغر رفاهی ظهر امروز در آئین اختتامیه برنامه ملی مداخله در طلاق که به میزبانی اداره کل بهزیستی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: در سال 91 مرکز تحکیم بنیان خانواده در استان یزد افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز وظیفه پیشگیری از طلاق را بر عهده دارد،‌ افزود: با افتتاح دومین مرکز تحکیم بنیان خانواده یزد، ‌بحث پیشگیری از طلاق در یزد به صورت جدی دنبال می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد ادامه داد: کارگاه ملی مداخله در طلاق در سه استان یزد،‌ فارس و مازندران برگزار شده است.

رفاهی خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری از طلاق،‌ یک کار گسترده جهادی و بسیجی‌وار است و باید تمام ادارات مرتبط در این زمینه، ‌با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی گفت: با توجه به حجم بالای بالای دختران و پسران جوان در آستانه ازدواج،‌ عملیاتی شدن و تبیین آموزشهای پیش از ازدواج در استان یزد باید به صورت جدی انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت: باید از ظرفیتهای مختلفی که در استان وجود دارد به صورت کامل بهره گرفته شود و جوانان هنگامی که برای نامه عدم اعتیاد مراجعه می‌کنند، ‌نامه برای آموزش پیش از ازدواج هم دریافت نمایند.

به گزارش تسنیم، رفاهی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت هیئتها و منابر مذهبی در این زمینه،‌گفت: روحانیون در سخنرانیها و منابر خود، ‌بحث پیشگیری از طلاق را در اولویت مباحث خود قرار دهند.

وی بیان کرد: ما به دنبال افزایش دوندگی مردم نیستیم اما باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه مشاورههای لازم، ‌کاری کنیم که تمام اختلافات خانوادگی به مرکز تحکیم بنیان خانواده ارجاع شود و با بررسی این مشکلات، ‌زمینه کاهش آمار طلاق را فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار