استاندار اردبيل در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی :

توجه به مبارزه با فقر، فساد و تبعيض عمل به اقتصاد مقاومتی است

در اين نشست كه در سالن شيخ صفي الدین استانداري اردبيل تشكيل شد، مديران تعدادي از ارگان ها برنامه ها و عملكردهايشان را در ارتباط با اقتصاد مقاومتي مطرح كردند و پيشنهادهايي را در اين زمينه ارايه دادند.
کد خبر: ۲۰۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 08 April 2016

استاندار اردبيل گفت : توجه به مبارزه با فقر ، فساد و تبعيض در واقع فراهم شدن زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش تابناک اردبیل، مجيد خدابخش، شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتي استان اردبيل افزود : مقام معظم رهبري نيز در ترسيم سياست هاي اقتصاد مقاومتي توجه بيش از پيش به مبارزه با فقر ، فساد و تبعيض را با حساسيت بيشتر مورد توجه قرار داده اند.

وي اظهار كرد : مديران دولتي استان اردبيل در تهيه و اجراي برنامه ها در اين ارتباط ، هر موردي را كه به مبارزه با اين سه معضل در جامعه كمك مي كند لحاظ كنند در حقيقت به تحقق اقتصاد مقاومتي كمك كرده اند.

استاندار اردبيل با بيان اينكه در نشست اخير با حضور استانداران سراسر ايران در قرارگاه فرماندهي اقتصاد مقاومتي در تهران 11 برنامه ملي مطرح و به تصويب رسيد گفت : از اين پس همه مديران بايد در اجراي سياست هاي مربوط به اقتصاد مقاومتي از اين برنامه ها پيروي كنند.

خدابخش با بر شمردن عناوين برنامه هاي اخيري كه در تهران در ارتباط با اقتصاد مقاومتي مصوب شده اند، برنامه ملي شفاف سازي و سالم سازي اقتصاد را يكي از اين برنامه ها ذكر و يادآوري كرد: شفاف سازي معاملات و عمليات بانكي به جلوگيري از فساد اقتصادي در جامعه كمك موثر مي كند.

وي با بيان اينكه بايد در اجراي برنامه هاي مربوط به اقتصاد مقاومتي متناسب با قابليت ها و ظرفيت هاي منطقه عمل شود افزود : در استان اردبيل علاوه بر كشاورزي و صنعت بخش گردشگري نيز حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.

استاندار اردبیل اظهار كرد : در سطح كشوري نيز به اين بخش و به خصوص به جذب گردشگران خارجي توجه بيشتري مي شود چراكه كشورمان داراي ظرفيت هاي متنوع براي افزودن بر درآمدهاي خود از بخش گردشگري و پذيرش توريست است.

وي با اشاره به اينكه براساس آمارهاي رسمي پارسال از 27 ميليون نفر زائر وارده به شهر مقدس مشهد تعداد سه ميليون نفر را گردشگران خارجي تشكيل مي داده اند فراهم شدن بيش از پيش زمينه ورود مسافران خارجي براي استفاده از ظرفيت هاي گردشگري مذهبي ؛ طبيعت و سلامت را در استان اردبيل خواستار شد.

استاندار اردبيل در قسمت ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه ممكن است اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي گاهي با قوانين و مقررات داراي تعارض باشند گفت : معاون اول رييس جمهور دولت تدبير و اميد قول داده است در هر استاني كه براي اين منظور به مصوبه دولت نياز باشد در اسرع وقت تهيه و ارسال شود.

خدابخش ، خواستار آن شد كه در نشست هاي آينده مربوط به اقتصاد مقاومتي استان اردبيل علاوه بر مديران اداره ها و ارگانهاي دولتي از دانشگاهيان و هر فرد صاحب نظري كه ايده هايش مي تواند به تحقق هرچه بهتر و سريعتر اين موضوع در بخش هاي مختلف كمك كند دعوت شوند.

در اين نشست كه در سالن شيخ صفي الدین استانداري اردبيل تشكيل شد، مديران تعدادي از ارگان ها برنامه ها و عملكردهايشان را در ارتباط با اقتصاد مقاومتي مطرح كردند و پيشنهادهايي را در اين زمينه ارايه دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار