مصوبات سفر رئيس جمهوري به يزد با جديت دنبال شود

استاندار و رئيس شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان يزد با اشاره به اختصاص 9700 ميليارد ريال در سفر 17 اسفند سال گذشته رئيس جمهوري به يزد گفت: لازم است كارگروه‌ هاي زيرمجموعه ستاد پيگيري مصوبات سفر در استان با جديت لازم موارد موردنظر براي طرح هاي استان را دنبال كنند.
کد خبر: ۲۰۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 10 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سيدمحمد ميرمحمدي در نخستين نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان يزد در سال 1395 با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري و نام‌گذاري امسال توسط ايشان به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» و تاكيد رئيس‌ جمهوري اسلامي ايران در رابطه با اجرايي شدن سياست‌ هاي ابلاغي رهبر فرزانه انقلاب اظهار كرد: همه ما بايد با تلاش و همت مضاعف نقش و وظيفه خود را به‌خوبي ايفا كنيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان يزد با تبريك سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر (ع) و آغاز ماه رجب افزود: دولت تدبير و اميد براي اجراي سياست ‌هاي اقتصاد مقاومتي 12 برنامه ملي، 60 طرح و 250 پروژه مرتبط ارائه كرده و براي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در سال جاري لازم است با سرعت و دقت لازم در راستاي اجرايي شدن اين مهم و ارائه اين خدمت شايسته به مردم گام برداريم.
وي افزود: اقتصاد مقاومتي داراي ابعاد مختلف و متنوعي است و به ‌عنوان ‌مثال اگر بخواهيم گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي را مطرح و در جامعه فرهنگ ‌سازي لازم را ترويج كنيم شايسته است همه مردم در استفاده از كالاهاي ايراني و مراقبت بيشتر از توليد داخلي به يكديگر تذكر دهند.
ميرمحمدي تصريح كرد: بسيار مهم است كه از اسراف پرهيز و به‌گونه ‌اي عمل كنيم تا مازاد توليد داشته باشيم، به صادرات بپردازيم و ضريب خودكفايي خود را افزايش دهيم.
** اختصاص 9700 ميليارد ريال به يزد در سفر رئيس ‌جمهوري
رئيس شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان در بخش ديگري از سخنان خود به سفر رئيس‌ جمهوري و كاروان تدبير و اميد به استان يزد در روزهاي پاياني سال گذشته اشاره كرد و با قدرداني از استقبال باشكوه و بي ‌نظير اقشار مختلف مردم از رئيس جمهوري گفت: طرح ‌ها و پروژه‌ هاي 44 گانه در اين سفر به تصويب هيات دولت رسيد و دولت يازدهم اعتبار بسيار خوب 9700 ميليارد ريالي براي استان اختصاص داد.
ميرمحمدي افزود: ضروري است با آمادگي لازم بسترسازي موردنياز براي تكميل طرحهاي نيمه ‌تمام استان و طرح ‌ها و پروژه‌هاي موردنظر انجام شود تا در پايان سال با گزارشي كه به رئيس‌ جمهوري و هيات دولت ارائه خواهيم داد ثابت كنيم كه توانمندي استان بيش از اعتبارات تخصيص‌ يافته است.
وي افزود: 100 درصد اعتبارات سفر رئيس جمهوري به استان تخصيص مي‌ يابد و لازم است كارگروه‌ هاي زيرمجموعه ستاد پيگيري مصوبات سفر در استان با جديت لازم موارد موردنظر براي طرح هاي استان را دنبال كنند.
ميرمحمدي اظهار كرد: لازم است طرح ها نيمه ‌تمامي كه در استان وجود دارد به طريق ممكن از جمله تأمين اعتبارات، واگذاري به بخش خصوصي و جذب كمك خيرين تكميل و بهره‌ برداري شود و حتي شايد بتوان بخشي از اين طرحها را با تغيير كاربري براي جذب سرمايه‌گذار قابل توجيه كرد.
استاندار يزد از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان خواست تا در تكميل طرح هاي نيمه ‌تمام دستگاه‌هاي زير نظارت خود هيچ محدوديتي قائل نشوند و چنانچه اين طرح ها با اعتبارات دولتي قابل بهره ‌برداري نيست با هماهنگي ‌هاي لازم آنها را به بخش خصوصي واگذار كنند.
وي با قدرداني از حضور فعال و منظم مسئولان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان در نشست هاي شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان خاطرنشان كرد: شايسته است در اين شورا همه حاضران نظرات خود را مطرح كنند تا با همفكري و نظرات متنوع اعم از مخالف و موافق در مسير توسعه استان گام برداريم.
در نخستين نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان يزد در سال 1395 كه حدود 2 ساعت به طول انجاميد، برنامه‌ هاي 12 گانه دولت در خصوص اجراي سياست‌ هاي كلي اقتصاد مقاومتي، روند واگذاري طرح هاي ‌هاي نيمه ‌تمام به بخش غيردولتي و همچنين طرح‌ هاي مصوب سفر رئيس ‌جمهوري به استان بررسي شد.
در اين نشست كه در سالن زنده ‌ياد حميديا استانداري برگزار شد، مصوبات كارگروه زيربنايي نيز مورد تصويب اعضا قرار گرفت.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار