افزایش ضریب خودکفایی از راهکارهای تحقق شعار سال

کد خبر: ۲۰۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 10 April 2016

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با اشاره به ضرورت تلاش مضاعف در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال جدید، گفت: افزایش ضریب خودکفایی از راهکارهای تحقق شعار امسال است.

  ‌«سیدمحمد میرمحمدی» در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد در سال جدید، با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه تحقق شعار امسال اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای پیاده کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 12 برنامه ملی، 60 طرح و 250 طرح مرتبط ارائه کرده است.

وی مقوله اقتصاد مقاومتی را دارای ابعاد مختلف و متنوعی دانست و گفت: ترویج فرهنگ استفاده و نگهداری از کالاهای ایرانی، از راهکارهای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در میان اقشار مختلف جامعه است.

استاندار یزد اسراف نکردن در استفاده از منابع داخلی‌،‌ توجه ویژه به صادرات و افزایش ضریب خودکفایی را از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جدید دانست و گفت: اختصاص 970 میلیارد تومان به یزد در سفر رئیس‌جمهوری فرصت مناسبی برای تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای توسعه بیش از پیش استان است.

میرمحمدی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور در استان، تصریح کرد: باید بسترسازی مورد نیاز در راستای اتمام طرح‌های نیمه تمام و طرح‌ها بررسی و انجام شود.

وی افزود: 100 درصد اعتبارات سفر ریاست‌جمهور به استان اختصاص می‌یابد و لازم است کارگروه‌های زیرمجموعه ستاد پیگیری مصوبات سفر در استان با جدیت لازم موارد موردنظر برای طرح‌های استان را دنبال کنند.

استاندار یزد هم‌چنین تأمین اعتبارات، واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی، جذب کمک خیرین و تغییر کاربری برخی پروژه‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار قابل توجیه را از راهکارهای موثر در راستای اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان یزد دانست.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های تحت نظارت خود هیچ محدودیتی را قائل نشوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار