لزوم شناسایی چاه‌های غیرمجاز آب

کد خبر: ۲۳۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب بر شناسایی هر چه سریع‌تر چاه‌های غیرمجاز آب در کشور تأکید کرد و گفت: در سال جاری 20 هزار حلقه چاه آب مسدود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد حاج‌رسولیها ظهر امروز در گردهمایی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بروز پدیده حفر چاه‌های غیرمجاز آب به عنوان یکی از معضلات امروز است که باید با شناسایی این چاه‌ها و برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه درصدد کاهش این موضوع برآییم.

وی ادامه داد: امسال 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است که با تدابیر صورت گرفته و در زمان تعیین شده تمامی این چاه‌ها مسدود می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب تأکید کرد: با بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که همگی این چاه‌ها نیز باید در زمان مشخص مسدود شود.

حاج‌رسولیها خاطرنشان کرد: عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود اقدام به حفر چاه‌های غیرمجاز می‌کنند که این اقدام آنان ضررها و مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرده است.

به گفته وی، با حفر این چاه‌ها ظرفیت استفاده از منابع زیرزمینی بسیار بیشتر شده و همین امر این منبع را تهدید جدی کرده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه چاه‌های غیرمجاز به دو دسته عمیق و کم عمق تقسیم می‌شوند، افزود: برخی از این چاه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها هستند.

حاج‌رسولیها با بیان اینکه 6 میلیارد برداشت بیشتر از منابع زیرزمینی انجام شده است، اظهار کرد: باید طرح احیای منابع زیرزمینی و تعادل‌بخشی به این منابع هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مطالعاتی را برای احیای این منابع در دست اجرا داریم، گفت: این طرح‌ها در 84 دشت کشور که در شرایط بحرانی‌تری قرار دارند، اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار