امام خمینی(ره) نماد استکبار ستیزی بود

امام جمعه خلخال گفت: امام خمینی(ره) نماد استکبار ستیزی بود و با مبارزات خود در طول سال‌ها دست استکبار را از ایران کوتاه کرد.
کد خبر: ۲۳۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 02 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین امیر رشتبری عصر امروز در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و یادواره 111 شهید سه ماهه اول شهرستان خلخال و شهدای 15 خرداد ضمن تسلیت این ایام گفت: امام خمینی(ره) نماد استکبار ستیزی بود در زمان خود دست استکبار را از ایران کوتاه کرد.

وی یکی از خصوصیات ویژه امام(ره) را اعتقاد به ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: امام(ره) اهل سازش و صلح با دشمنان نبود و همیشه آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران معرفی کرد.

امام جمعه خلخال با اشاره به هدف والای امام در نجات کشورمان گفت: امام(ره) دست دشمنان را از کشور کوتاه و هیچ وقت اجازه ندادند که سلطه آن‌ها بر ملت ما ادامه یابد.

رشتبری افزود: حرکت و تفکر امام(ره) در مسیری معنوی الهی بود و امام راحل هویت ایران اسلامی را حفظ کرد و اکنون وظیفه ماست تا با ادامه راه او از این هویت ایرانی و اسلامی دفاع کنیم .

وی یاد و خاطره شهدای 15 خرداد و شهدای سه ماهه اول شهرستان خلخال را گرامی داشت و بر لزوم حفظ دستاورد شهداء و امام راحل عظیم الشان تاکید کرد.

انتقاد از غیبت فرماندار خلخال در مراسم گرامیداشت ارتحال امام (ره)

امام جمعه خلخال از عدم حضور فرماندار و مسؤولین ارشد شهرستان انتقاد کرد و افزود: در حالی که همزمان با جای جای کشور محافل عظیم و پرمنزلت گرامیداشت مقام امام خمینی(ره) برپاست ولی متأسفانه فرماندار خلخال در مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره) در شهرستان حضور نیافته است که این امر برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد بلکه برای چندین بار دیده شده است که در مناسبت‌های ملی و مذهبی و برنامه‌های سراسری چنین اتفاقی بروز کرده که جای تاسف دارد.

امام جمعه خلخال یکی از وظیفه مهم مسؤولین و اقشار مختلف جامعه و مدیران را ارزش‌گذاری به جایگاه شکوهمند امام راحل، این شخصیت برجسته عالم تشیع و جهان دانست و این غیب مسؤولین ارشد شهرستان خلخال را در مراسم سالگرد ارتحال امام ناپسند دانست.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سرهنگ مصطفی کریمی فرمانده سپاه ناحیه خلخال نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان شهرستان خلخال و شهدای 15 خرداد به تشریح برنامه‌‌های مراسم حضور کاروان زائرین در حرم مطهر امام پرداخت و از زائرین خواست تا با حضور شایسته خود در مراسم صبح فردا برنامه‌ای را در شان حضرت امام خمینی (ره) به یادگار بگذارند و دراین تجدید میثاق دوباره عشق به ولایت و امام خمینی (ره) را به نمایش بگذارند.

کریمی نیز همچون امام جمعه شهرستان در سخنان خود ضمن گله‌مندی از عدم حضور مسؤولین ارشد شهرستان و ادارات در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: برنامه‌ سالگرد امام (ره) مهم و یک برنامه ملی و مذهبی است و بی توجهی مسؤولین به سالگرد ارتحال امام (ره ) و غفلت از این برنامه جای سوال دارد.

وی افزود: در سال گذشته نیز مسؤولین شهرستان در مراسم ملی نهم دی که برنامه سراسری و در دفاع از آرمان‌های نظام بود و همزمان با کشور در خلخال برگزار شد هم غیبت داشتند و حضور نیافتند که این عدم حضور مسؤولین در برنامه‌های ملی و مذهبی امری ناپسند و از دیدگاه مردم ناشایست است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مداحی در سوگ امام راحل و شهدای پانزده خرداد و یادواره شهدای سه ماهه اول خلخال از دیگر برنامه امروز شهرستانی سالگرد ارتحال امام (ره) بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار