افزایش شاخص های بهداشتی در بیله سوار مغان

معاون فرماندار بیله سوار مغان از ارتقای شاخص های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 03 July 2016

کریم خسروی روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی بیله سوار مغان سلامت مردم را از مهم ترین مقوله های مورد توجه شورای بهداشت شهرستان و کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانست و افزود: با همکاری مردم و مسوولان مسائل و مشکلات بهداشتی این شهرستان به حداقل رسیده و تغییرات اساسی در ارتقای شاخص های بهداشتی ایجاد می شود.
او به بیماری های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت: حدود 500 نوع بیماری بین انسان و دام وجود دارد و این بیماری های خطرناک نیز فقط با عدم دقت و رعایت اصول بهداشتی به مردم سرایت کرده و سلامت جسمانی انسان را به خطر خواهد انداخت و اگر زباله ها و پسماندهای کشتار دام و طیور در این شهرستان به درستی دفع نشود به یکی از منابع انتقال آلودگی و بیماری تبدیل خواهد شد.
خسروی اظهار کرد: گشت های تلفیقی نسبت به بازدید و تهیه گزارش از قصابان و کبابی ها به ویژه منطقه جعفرآباد و بخش مرکزی شهرستان اقدام و با متخلفان بر اساس ضوابط قانونی برخورد خواهند کرد.
معاون فرماندار بیله سوار در ادامه با اشاره به ازدیاد سگ‌های ولگرد در شهر جعفرآباد بر معدوم کردن آنها توسط کمیته اتلاف سگ ها تاکید کرد و افزود: اتلاف سگ ‌های ولگرد از مدت‌ ها پیش آغاز شده اما نحوه معدوم ‌سازی صحیح نبوده است.
او گفت: نظارت بر سرویس‌ های بهداشتی عمومی ، مراکز اقامتی و هتل ها در این شهر باید از نظر بهبود کیفیت بهداشتی مد نظر مسوولان نظارتی باشد.
معاون فرماندار همچنین با تقدیر از تلاش و برخورد جدی نیروی انتظامی و ادارات ذیربط در جمع آوری و تعطیلی واحدهای عرضه کننده قلیان در این شهرستان اظهار کرد: از اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان انتظار داریم با واحدهای بدون مجوز برخورد جدی و از صدور پروانه فعالیت جدید در این حوزه خودداری کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، نماینده شبکه بهداشت و درمان بیله سوار هم دراین جلسه گفت: در سه ماه گذشته 928 مورد بازدید از مراکز تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی ، 70 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی ، 52 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی ، 213 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و 13مورد کلر زنی آب استخر شنا انجام و در این مدت 600 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار