موقوفات خاتم به ساماندهی نیاز دارد

فرماندار خاتم با بیان اینکه برخی از موقوفات خاتم نیاز به ساماندهی دارد اظهار کرد: مجاورت با برخی از استانهای همجوار موجب شده تا بعضی از موقوفات این شهرستان در آنجا ثبت شده و آمار وقفیات در این منطقه پایین باشد.
کد خبر: ۲۶۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 19 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد زاده رحمانی  در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تلاش برای برگرداندن این وقفیات را مهم دانست و تاکید کرد: باید این موقوفات زیر نظر موقوفات استان قرار بگیرند و تمهیدات لازم برای آنها اندیشیده شود.
فرماندار خاتم با بیان اینکه برخی موقوفات شهرستان در تصرف افراد حقیقی و یا حقوقی است گفت: با پیگیری و تلاش مضاعف باید از ظرفیت موقوفات شهرستان خاتم بهره برداری شود.
وی یادآور شد: چنانچه وقفیات شهرستان از استان های مجاور به حیطه سیطره استان یزد برگردد شهروندان تمایل بیشتری به وقف پیدا خواهند کرد.
زاده رحمانی همچنین خواستار تسریع در این جابجایی شد و افزود: وضعیت فعلی مقبره سید عباس در شان و منزلت این سید کریم نیست و همه خواستار جابجایی این مقبره به مکان جدید هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد هم گفت: بعضی از شهرهای استان از ارائه موقوفات خودداری می کنند.
حجت الاسلام حسین زارع زاده نظارت جدی را از فعالیتهای این اداره کل نام برد و افزود: بازرسی از ادارات اوقاف استان آغاز شده و که در این بازدیدها علاوه بر آگاهی از فعالیتها و عملکرد ادارات با نقاط ضعف و قوت آنها آشنا خواهیم شد.
وی انجام برخی از کارهای ابتکاری و نو در برخی از ادارات اوقاف را مهم خواند و خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده کارهایی ابتکاری که در برخی از شهرها انجام می شود را در کل استان و یا حتی کشور بسط و گسترش می دهیم.
این مسئول در مورد جابجایی بقعه متبرکه سید عباس در هرات افزود: جابجایی این مقبره در حقیقت احترام به شخصیتی است که مورد توجه و احترام مردم است و ملجا و پناهگاه مردم خواهد بود.
وی اظهار داشت: تمام مقدمات کار در شهرستان انجام گرفته و امید داریم تا به زودی این بقعه متبرکه جابجا شود.
با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ، امام جمعه هرات ، فرماندار شهرستان ، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت و دیگر مسئولان شهرستان عملیات انتقال مقبره سید عباس هرات به مکان جدید آغاز شد.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری یزد واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار