برگزاری پیش اردوی ملی سازمان دانش آموزی در البرز

کد خبر: ۲۶۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 26 July 2016


رئیس سازمان دانش آموزی البرز گفت: به منظور آمادگی تخصصی مربیان و یاور مربیان عضو این سازمان ،پیش اردوی ملی یکروزه این استان در اردوگاه دانش آموزی شهید بهشتی کردان ساوجبلاغ برگزار شد.

مهدی عبادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی است تربیتی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان و آماده کردن آنها برای حضور در عرصه های مختلف زندگی و پذیرش مسوولیت در آینده که دانش آموزان علاقمند در دو بخش فرزانگان و پیشتازان تحت پوشش دوره های آموزشی - مهارتی قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: 8 هزار و پانصد دانش آموز و 135 مربی در قالب فعالیت های سازمان دانش آموزی در البرز فعالیت دارند که در هر سال تحصیلی برای مربیان اردوهای مهارتی و کارگاه های آموزشی در سطح استانی و ملی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار اردوی ملی ویژه دانش آموزان پیشتاز و فرزانه عضو سازمان دانش آموزی در کشور برگزار می شود خاطرنشان شد: در این اردو دانش آموزان و مربیان مهارت های تشکیلاتی را به صورت عملی اجرا و درجه بندی می شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی البرز ادامه داد: در سال تحصیلی 95-94 ، اردوی ملی به صورت مشترک برای دانش آموزان و مربیان منتخب سازمان دانش آموزی کشور در اردوگاه باهنر تهران در شهریور ماه برگزار می شود.

عبادی گفت: در اردوی امروز دانش آموزان و مربیان بار دیگر توانمندی و مهارت خود را در نظام جمع ، سلام تشکیلاتی ، احترام ، سوگند و برافراشتن پرچم، نظام جمع ، قرار گرفتن در صف و ستون ، ایستادن ، فرمان و قدم ها، صبحگاه ، رژه تشکیلاتی، گره زدن ، برپایی اجاق و چادر، حلقه نور، جهت یابی ، حاملان قرآن ، جیره بندی ، مراسم عبادی ، افتتاحیه و اختتامیه را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه های آموزشی - تشکیلاتی توسط 5 نفر از مربیان مجرب سازمان دانش آموزی در این اردو پرداخت و یادآور شد: این دوره ها در زمینه امداد و نجات ، گره ها، چوب بندی ، جغرافیا، قطب نما ، چادر زنی و نظام جمع به صورت عملی برای مربیان و یاور مربیان به اجرا در آمد.

عبادی بیان کرد: برای شرکت کنندگان در اردوی ملی که موفق به کسب امتیاز بالا در آزمون تئوری و عملی تشکیلات سازمان دانش آموزی شوند درجه تشکیلاتی اهدا می شود.

به گفته وی در پیش اردوی ملی البرز 84 نفر از مربیان و یاور مربیان سازمان تشکیلاتی این استان شرکت کردند.

رئیس سازمان دانش آموزی البرزگفت: اردوی ملی برای دانش آموزان دختر به همراه مربیان از سوم تا هشتم و برای پسران از 26 تا 30 شهریورماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار