مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد:

14 درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد/هزار و 600 خانوار در نوبت حمایت

محبی:هم اکنون بیش از 14 درصد از جمعیت استان معادل 93 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد است و نزدیک به یک‌هزار و 600 خانوار نیز پشت نوبت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
کد خبر: ۲۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 01 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،فرید محبی در نشست مدیران نهادهای حمایتی استان با نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در قالب نشست هم‌اندیشی برنامه چهار ساله عمران و توسعه گچساران، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 14 درصد از جمعیت استان معادل 93 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد است و نزدیک به یک‌هزار و 600 خانوار نیز پشت نوبت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
محبی با بیان اینکه تمام تلاش این نهاد کنترل این آمار است، گفت: با توجه به کمبود امکانات ما تلاش می‌کنیم که یک خانواده را از تحت پوشش کمیته امداد خودکفا و خارج و یک خانواده جدید را جایگزین کنیم و در صورت داشتن امکانات و تجهیزات بیشتر، میزان افراد تحت پوشش کمیته امداد به مراتب بالاتر از این آمار بود.
وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان نزدیک به 34 درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: در بین شهرستان های استان، گچساران با 4درصد پوشش حمایتی کمیته امداد، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده و باشت با 21 درصد، رتبه سوم را دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار کرد: نزدیک به 18 هزار خانوار در مناطق با ضریب محرومیت بالای 6 قرار دارند و هر چه ضرایب محرومیت بالاتر باشد، دسترسی به امکانات نیز کمتر است.
محبی با اشاره به 15هزار و 400 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد، یادآور شد: این رقم معادل 43 درصد جمعیت کل تحت پوشش کمیته امداد استان است.
14 درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد/هزار و 600 خانوار در نوبت حمایت
وی با بیان اینکه 15 هزار سالمند را تحت پوشش داریم، اظهار داشت: هم اکنون900 بیمار صعب العلاج، سه هزار و 100 یتیم و دو هزار کودک دچار سوء تعذیه تحت پوشش و حمایت کمیته امداد در استان هستند.
محبی تصریح کرد: در حال حاضر 70 درصد از اعتبارات این نهاد در این استان از محل اعتبارات دولتی بوده و 30 درصد از محل کمک‌های مردمی است که انتظار داریم مشارکت و کمک‌های مردمی به این نهاد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون چهار هزار و 896 نفر از مددجویان در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند، عنوان کرد: از این تعداد سه هزار و 164 نفر معادل 65 درصد، زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان بوده اند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برای توسعه و عمران این شهرستان ها برنامه ای چهار ساله در بخش های تولید، اشتغال، فرهنگ، هنر، صنعت و کشاورزی پیشنهاد و تدوین شده است.
غلام رضا تاجگردون ابراز کرد: ایجاد و گسترش شبکه های حمایتی برای فقرزدایی در گچساران مهم است و برای اجرای این طرح باید از ظرفیت خیران استفاده شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این طرح خانواده های آسیب پذیر در گچساران به ویژه در محلات فقیر نشین حمایت خواهند شد.
تاجگردون گفت: لازم است متولیان امر برای فقرزدایی در این شهرستان بیش از پیش تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار