کمبود جدی آب در 7 شهر البرز/ مردم الگوهای مصرف را رعایت کنند

کد خبر: ۲۷۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 02 August 2016


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: در حال حاضر هفت شهر در این استان با کمبود جدی آب روبه‌رو هستند.

غلامرضا رضایی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر و به واسطه کاهش بارندگی‌ها در حداقل یک دهه گذشته و تغییر شرایط اقلیمی، اکثر نقاط کشور با مشکل کم آبی روبه‌رو هستند.

وی افزود: استان البرز نیز به دلیل قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص، با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و ماموران و کارشناسان آبفا، با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، برای تامین آب شرب سالم مردم در تلاش هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز تصریح کرد: از مجموع 17 شهر استان البرز، در حال حاضر هفت شهر ما با مشکل جدی کمبود آب روبه‌رو هستند و ما به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله افزایش سهم رودخانه طالقان، آب مردم را تا امروز تامین کرده‌ایم.

رضایی‌فر گفت: البته باید توجه داشته باشیم که این تلاش‌ها کافی نیست و اگر مردم الگوهای مصرف را رعایت نکرده و صرفه‌جویی در مصرف آب را اولویت قرار ندهند، در سال‌های آینده با مشکلات بسیار بیشتری روبه‌رو خواهیم بود.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی، برای تامین آب شرب لازم شهروندان و جلوگیری از قطعی آب در شهرهایی چون کرج، نظرآباد، اشتهارد، فردیس، هشتگرد، و ماهدشت با مشکلات و دغدغه‌های زیادی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: با حفر چاه‌های جدید و افزایش برداشت آب از رودخانه و سد طالقان توانستیم بخشی از آب موردنیاز کرج و فردیس را فراهم کرده و با حفر چاه‌های جدید در تابستان امسال مشکل کمبود آب شرب نظرآباد برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسان اگر مردم صرفه‌جویی نکرده و با حفر چاه‌های غیرمجاز به صورت جدی مقابله نکنیم و دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را در این حوزه نداشته باشند، در سال 1400 به طور قطع مشکلات افزایش یافته و در این سال 11 شهر از مجموع 17 شهر ما با مشکل کمبود جدی آب روبه‌رو می‌شوند.

رضایی‌فر در پایان اظهار داشت: اگر مردم همکاری نکرده و رسانه‌ها به کمک ما نیایند و فرهنگ استفاده صحیح از آب را در جامعه نهادینه نکنیم، نمی‌توانیم در سال‌های آینده مانع از قطعی گسترده آب شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار