یادداشت همکار؛ محمد بندر عباسی

مرداد لعنتی!

تابناک: بین خودمان باشد؛ هم برای خودم بد است و هم برای خودش. اما این چند سال، دلیل بهتری برای لعنتی بودن مرداد پیدا کرده ام . دکتر روانپزشک بیچاره ام هم بارها گفته « مرداد که می شود، سه نقطه تر می شوی ! ». آهان یادم افتاد.
کد خبر: ۲۷۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 04 August 2016
تابناک اصفهان: مرداد را از قبل دوست نداشتم، از خیلی قبل تر. دلایلش نه تنها کم نیست که زیاد هم هست. اما حیف که نمی شود همه چیز را گفت یا  نوشت. بین خودمان باشد؛ هم برای خودم بد است و هم برای خودش. اما این چند سال، دلیل بهتری برای لعنتی بودن مرداد پیدا کرده ام . دکتر روانپزشک بیچاره ام هم بارها گفته « مرداد که می شود، سه نقطه تر می شوی ! » . آهان یادم افتاد.

مردادها روز خبرنگاراست و حال و هوای خبری ها. خب که چی؟ یه دورهمیِ کشکی. یک جشنِ باسمه ای و نچسب که خیلی فرقی با همان«نان زن پدر» ندارد. همه این ایرادها به این جشن بالماسکه وارد است؛ چون:

1 – این موقع ها که می شود، مدیران استانی از در و دیوار محل برگزاری، بالا می روند تا ژست های آزاداندیشانه بگیرند و از تاثیرات عمیق و شگرف مطبوعات حرف بزنند ! بعد هم یکی از اهالی ارشاد، خبری ها را به ثبت نام در فلان سامانه تشویق کند که باید آنجا باشید که ما بدانیم شما خبرنگارید. اگر آنجا نباشید، پس باید خوابش را ببینید که خبرنگارید؛ چون ما فقط آنجا را قبول داریم و بس. خب لابد آنجا جای مهمی است!

2 – این روزها که می شود، سیل دوستان روابط عمومی هم سرازیر می شوند تا هر کارمند روابط عمومی به استناد چاپ مطلبش - به ضرب و زورآگهی اداره اش-  خودش را مطبوعاتی بداند و برای شنیدن تبریک این روز، گوش تیز کند.

3 – این روزها که می شود، بزرگ ترین دیوار را با یک بنر می پوشانند که مملو از لوگوی اسپانسرهاست. اسپانسرهایی که یکی از آنها سالن داده، یکی کلید برق را زده، یکی پارچ آب را پرکرده، یکی زمین را جارو زده، یکی غذا را تلفنی سفارش داده، یکی زحمت حمل و نقل را کشیده، یکی قاشق و چنگال داده تا خدمت کرده باشد و ... !


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار