نایب رییس فدراسیون نجات غریق کشور

افزایش 12 درصدی غرق شدگان در دریا

براساس آمارهای این فدراسیون میزان غرق شدگی در دریا 12 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 06 August 2016
 
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهروز اسفندیاری در مصاحبه با شبکه خبر از دیدار 41 میلیون گردشگر تنها در سواحل استان مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: 85 درصد از گردشگران در دریا شنا کردند .
وی از تلاشهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی برای نجات افرادی که در دریا گرفتار می شوند قدردانی کرد اما خواستار سازماندهی مناسب تر در این همکاریها شد.

اسفندیاری با قدردانی از رویکرد مناسب وزارت کشور و استانداریهای استانهای ساحلی در زمینه نجات غریق اضافه کرد: باید بودجه مناسبی در قالب سازمان سواحل برای ناجیان غریق در نظر گرفته شود تا پرداخت ها به سال آینده موکول نشود.
وی گفت: با شرایط نامناسب پرداختها ناجیان خبره را از دست می دهیم و ناچار به استفاده از افراد تازه کار می شویم.

اسفندیاری افزود: باید زمان شنا یا زمان محدودیت شنا را کارشناسان نجات غریق تعیین کنند.
نایب رییس فدراسیون نجات غریق کشور درباره غرق شدگی در رودخانه و پشت سدها نیز گفت: به سبب تعداد و مسافت طولانی رودخانه ها و شرایط زیست محیطی آنان امکان حضور نجات غریق چندان فراهم نیست و بهتر است با نظر کارشناسان حوضچه هایی در خارج از مسیراصلی رودخانه برای شنا با حضور امدادگران و ناجیان ساخته شود.
وی اضافه کرد: 93 سد در کشور وجود دارد و وزارت کشور پس از دریاها برای رودخانه ها نیز برنامه ریزی خواهد کرد.
اسفندیاری گفت: علت مرگ در استخرها نیز بیشتر به خاطر بیماریهای زمینه ای ،‌ سکته های قلبی ، استفاده نادرست از سونا و حوضچه های آب سرد است.
وی خواهان دریافت مجوز استخر و نظارت دقیق بهداشتی و کارشناسی فنی با استفاده از ناجیان براساس استانداردها شد.
اسفندیاری اضافه کرد: ناجیان در زمان کار اجازه تعلیم شنا را ندارند و در دو استخر استان تهران که این اقدام موجب غرق شدگی بوده است مجوز ناجیان لغو و استخر برای مدتی تعطیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار