سه فیلم از اردبیل در جشنواره چهل‌چراغ

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل از حضور سه فیلم از فیلمسازان استان در جشنواره فیلم مردمی چهل‌چراغ خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 13 August 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر دولت موسوی عصر امروز در نشست با جمعی از هنرمندان سینمای جوان اردبیل با شمردن نقش فیلم‌های دینی و مذهبی در اشاعه فرهنگ حسینی اظهار کرد: تهیه فیلم و عکس در اشاعه فرهنگ عاشورایی بی‌نهایت تأثیرگذار است و انتقال پیام عاشورا اگر با محوریت تصویر و به ویژه فیلم‌های کوتاه سه دقیقه‌ای با امکان قرارگیری در شبکه‌های اجتماعی تولید شوند، مطمئناً جوانان و نوجوانان می‌توانند مخاطب جدی این فرهنگ‌سازی باشند.

وی با اعلام اینکه هنوز مشکلات مالی انجمن برای تولید فیلم و عکس از سوی مسؤولان استان حل نشده است، تصریح کرد: عرصه سینما و تولید فیلم هزینه می‌خواهد و گران‌ترین هنر بوده و کار از تأثیرگذاری خاصی برخوردار است.

دبیر منطقه پنج کشور با تأکید بر حضور حداکثری فیلمسازان و عکاسان در انجمن از کاندیداتوری فیلم «قارلی داملار» ساخته هایده مرادی در بخش مستند جشنواره رضوی خبر داد.

موسوی گفت: در صورت عدم حمایت مالی مسؤولان این مرکز با دست خالی نمی‌تواند خواسته‌های جوانان را در زمینه تهیه فیلم و عکس پوشش دهد که این سبب شرمندگی است.

وی از حضور فیلم‌های داستانی «عطش» ساخته مرتضی عدلی و مستند «شبیه ماه» ساخته فیاض بهپور از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل و مستند «کوزه‌های تشنه» کار مجید علیزاده از صدا و سیمای مرکز اردبیل در جشنواره چهل‌چراغ خبر داد.

موسوی ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسؤولان استان، انجمن سینمای جوانان استان اردبیل بتواند در ایام محرم خانه آرشیو فیلم و عکس «عاشورا» را راه‌اندازی کند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل افزود: خانه آرشیو فیلم و عکس «عاشورا» سهم استان اردبیل است و با جمع‌آوری اسناد تصویری می‌تواند در حفظ فرهنگ تصویری عاشورا برای ارائه و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های بعدی گامی شایسته بردارد.

بر اساس این گزارش، جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل‌چراغ از تاریخ 22 تا 28 شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار