وزیر کشور مطرح کرد

انتقاد باید در مقام حق باشد نه اتهام/ حاشیه‌سازی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی هدف رهبری نیست

وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت‌ها با انتقاد زنده سر پا هستند گفت: اما به عنوان یک موحد، انتقادها باید در چارچوب حق، انصاف و کارشناسانه باشد نه اینکه در مقام اتهام، تهمت زدن و دروغ بافتن قرار گیرد.
کد خبر: ۲۹۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 09 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه، جماعات و روحانیون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: زمانی در مسئله اقتصاد بحث بر سر این بود که آیا باید به بیرون از مرزها توجه داشت یا خیر؟

وی بیان کرد: دو نگاه افراطی در زمینه برون‌نگری مرزها وجود داشت که رهبر هر دو نگاه را باطل دانسته و می‌فرمایند، درون‌زا و برون‌نگر باشید.

وزیر کشور عنوان کرد: در مسئله برون‌نگری در مرزها یک عده معتقد بودند اگر به خارج از کشور توجه نداشت نمی‌توان در داخل کشور کار و تولیدی را انجام داد و باید از کشورهای دیگر کمک گرفت؛ این یک دیدگاه افراطی است که قابل قبول نظام و جامعه نیست.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در مسئله برون‌نگری در مرزها عده‌ای دیگر معتقد بودند که بین ایران و کشورهای دیگر دیواری کشیده شود و هیچ‌گونه ارتباطی با بیرون از مرزها صورت نگیرد و وقتی فعالیت‌ها انجام شد دیوارها برداشته شود که این دیدگاه افراطی از نظر رهبری و نظام باطل است.

* باید از وجود رهبری لحظه به لحظه استفاده کرد

وی تشریح کرد: کشور نیاز به سرمایه، تکنولوژی، بازار و مواد اولیه دارد و باید این مسائل را در هدف پیشرفت کشور در نظر گرفت اما باید محوریت را بر اساس درون‌گرایی، درون‌زایی و برون‌نگری قرار داد.

وزیر کشور یادآور شد: رهبر تأکید فراوانی به دانش‌بنیان شدن جامعه دارد و این موضوع یکی از مسائل مهم نظام است که خداوند لطف و رحمت خود را در وجود رهبری برای ملت ایران قرار داده و باید قدردان این نعمت بود.

رحمانی‌فضلی مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب با درایتی که دارد در همان حال که امنیت کشور را اداره می‌کند اقتصاد، سیاست داخلی کشور و پایه‌های علمی را رهبری و به پیش می‌برد که باید از وجود آن لحظه به لحظه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هیچ کس در کشور به اندازه مقام معظم رهبری در پیشرفت علم و تکنولوژی، قدرت دفاعی و نظامی ایران مؤثر نبوده، تصریح کرد: این مسئله تا به جایی برای رهبری حائز اهمیت است که خود وقت گذاشته و حضوراً این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به جمله رهبری که فرموده، دانش‌بنیان باشید، یادآور شد: گفته رهبری نشان از درایت ایشان دارد چراکه در حال حاضر در جهان علم لحظه‌ای تغییر می‌کند.

وزیر کشور با تأکید بر جمله رهبری که باید در مسیر علم و دانش حرکت کرد، ادامه داد: این موضوع بسیار مهم است و باید همگان آن را در دستور زندگی خود قرار دهند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: وجود رهبری در کشور موجب آرامش، انسجام وحدت در داخل کشور، امنیت حاکم و دفع شری که در قالب تهدیدات از طرف کشورهای بیگانه و دشمن بوده، است.

وی یادآور شد: دشمن ایران فتنه‌گر و همیشه در کمین است و باید مراقب این موضوع باشیم چراکه دشمن به دنبال یک فرصت بوده و نباید با ساده‌اندیشی باورها را در خصوص دشمن دچار خدشه کرد.

وزیر کشور متذکر شد: دشمن مخالف انقلاب اسلامی است و این نظام را مخالف منافع خود می‌داند و تا زمانی که این نظام از اسلام، انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی حرف می‌زند، دشمن باقی می‌ماند.

* عرصه بین‌الملل عرصه تعامل، تبادل و داد و ستد است

رحمانی‌فضلی با طرح این سؤال که چه کسی گفته است باید به دشمن اعتماد کرد، یادآور شد: هیچ وقت نباید فریب دشمن را خورد و باید بنیان‌های دفاعی کشور را تقویت، اقتصاد مقاومتی را فعال و برای مقابله با دشمن در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: با توجه به هجمه دشمن نباید به آن اعتماد کرد بلکه باید همیشه هوشیار و مراقب بود و با اجرای درست قوانین بین‌المللی تمام حقوق نظام و ملت را احقاق کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه عرصه بین‌الملل عرصه تعامل، تبادل و داد و ستد است، تشریح کرد: ایران به عنوان یک کشور فعال در منطقه بین‌المللی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و هوشیاری و بصیرت خود را هیچ وقت از دست نمی‌دهد چراکه در شرایطی قرار داریم که نسل کنونی و آینده در مورد ما قضاوت می‌کنند.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: دستور مهم رهبری تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید هر مسؤول و تمام ملت ایران در برابر آن سر اطاعت پایین آورند، چراکه هرگونه بر هم زدن انسجام، وحدت درونی، ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و حاشیه‌سازی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی هدف رهبری نیست.

وزیر کشور با بیان اینکه انتقاد باید سازنده باشد و مسؤولان هم انتقادپذیر باشند، ادامه داد: دولت‌ها با انتقاد زنده سر پا هستند اما به عنوان یک موحد، انتقادها باید در چارچوب حق، انصاف و کارشناسانه باشد نه اینکه در مقام اتهام، تهمت زدن و دروغ بافتن قرار گیرد.

* اسلام ناب محمدی را باید به جهانیان بشناسانیم

رحمانی‌فضلی ادامه داد: اگر در مسیر رهبری بتوان گام برداشت، آن زمان است که می‌توان گفت شکر نعمت به جای آورده شده چراکه امام ادعا و اثبات کرد که اسلام می‌تواند حکومت کند.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) اثبات کرد که اسلام می‌تواند حکومت کند و امروز وارثان امام هم باید پشت سر رهبری قرار گرفته و این مهم را به جهانیان ثابت کنند.

وزیر کشور گفت: اسلام می‌تواند در جهان حکومت کند اما کدامین اسلام؟ ما پیرو اسلام ناب محمدی هستیم و آن را در جهان گسترده خواهیم کرد؛ نه اسلامی که داعش و القاعده آن را با رعب به جان جهانیان انداخته‌اند.

رحمانی‌فضلی مطرح کرد: اسلامی باید بر جهان حکومت کند که به عنوان اسلام ناب محمدی مطرح است و تفسیر درست از آن می‌شود؛ اسلامی که کارشناسان، متخصصان و فقها آن را هدایت می‌کنند باید بر جهان حاکم باشد.

وی ادامه داد: امروز در مقطعی از تاریخ قرار داریم که باید اسلام ناب محمدی را به جهانیان بشناسانیم تا رعب و وحشتی را که اسلام داعشی‌ها بر دل جهانیان انداخته‌اند از بین برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار