فضای مجازی بازار کتابخوانی را از رونق انداخته است

کد خبر: ۲۹۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 13 September 2016


نویسنده البرزی گفت: اکثر نویسندگان در فروش کتاب‌های خود با مشکل مواجه هستند .

پرستو منادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: تمایل بخش عمده‌ای از افراد جامعه به شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی باعث شده بازار خرید کتاب رونق چندانی نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروزه اکثر مردم ترجیح می‌دهند اطلاعات مورد نظر خود را به صورت سطحی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دریچه فضای مجازی دریافت کنند و علاقه چندانی به مطالعه کتاب ندارند.

منادی خاطرنشان کرد: این اتفاق ناشی از آن است که اکثر مردم بدون پیش آگاهی و درک درست به سوی شبکه های اجتماعی و ضای مجازی جذب می‌شوند.

وی توضیح داد: باید فرهنگ استفاده مناسب از تکنولوژی های جدید در مردم به ویژه نسل جوان درونی شود؛ چراکه درغیر این صورت آیندگان ما با کتاب و کتابخوانی بیگانه خواهند شد.

این نویسنده البرزی ابراز کرد: مردم کشورهای توسعه یافته نیز عضو شبکه های اجتماعی هستند ولی زمانی را نیز به خواندن کتاب اختصاص می دهند.

منادی اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها جای ثابتی دارد و هر فرد بخشی از درآمد خود را برای خرید کتاب های موردعلاقه خود کنار می گذار.

وی تصریح کرد: وضعیت نامناسب کتابخوانی در جامعه ما باعث شده اغلب نویسندگان در فروش کتاب‌های خود دچار مشکل شوند.

این نویسنده البرزی در پایان گفت: بدون شک اگر مسئولان برای این معضل چاره‌ای نیندیشند درآینده‌ای نزدیک با مشکلات فرهنگی عدیده ای مواجه خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار