رئیس جدید بهزیستی شهرستان علی آباد منصوب شد

کد خبر: ۲۹۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 14 September 2016
 در مراسمی که باحضور مدیرکل و مسولین بهزیستی استان٬ فرماندار٬ اعضای شورای شهر و مسئول دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد٬ طی حکمی ازسوی خانم رحمانی مدیرکل بهزیستی استان٬ محمدزنگانه به عنوان رئیس جدید اداره بهزیستی علی آباد منصوب شد.

در این مراسم مدیرکل بهزیستی گلستان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های خانم ابراهیمی به عنوان رییس سابق این اداره که عملکرد خوبی از خود بجای گذاشت گفت؛ سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان خدماتی٬ حمایتی٬ تخصصی و اجتماعی تنها دستگاه دولتی متولی رفاه اجتماعی است که بالغ بر۱۷۰ریز فعالیت دارد.

رقیه  رحمانی افزود: بهزیستی یعنی بهترزیستن و وظیفه ما فراهم نمودن زیستن بهتر برای کسانی است که دارای نقص عضو و یا دارای مشکلات روحی و روانی اند.

وی خاطرنشان ساخت : بیش از۱۸۰هزار مددجو در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و ۴۷ هزار نفر آنان را معلولین تشکیل می دهند که ۵۶۰۰ نفر در علی آباد به سر می برند.

وی افزود: بیشترین نوع معلولین نیز٬ معلولین جسمی-حرکتی و ضایعه نخاعی اند و  از ۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش نیز ۱۳۰ نفر در علی آباد قرار دارند.

مدیرکل بهزبستی در ادامه گفت: ۱۶مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در حوزه های توانبخشی٬ اجتماعی و پیشگیری در علی آباد فعال هستند.

وی برنامه های پیشگیری را از اولویت های سازمان بهزیستی برشمرد و افزود:برنامه های پیشگیری چه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و چه پیشگیری از معلولیت ها از جمله غربالگری شنوایی٬ بینایی و مشاوره ژنتیک از جمله اولویت های این سازمان در دولت تدبیر و امید می باشد.

وی با اشاره به تدوین نظام نامه نظارتی که ازسال جدید توسط دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور تدوین شده است گفت: فعالیتهای بهزیستی براساس شاخصها٬ برش ها و نظام نامه نظارتی می باشد و تمامی ادارات٬ مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی رتبه بندی می شوند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار