شهردار تبریز خبر داد

هزینه 100 میلیارد تومانی برای مقبره‌الشعرا تبریز

شهردار تبریز از هزینه 100 میلیارد تومانی در مقبره‌الشعرا تبریز خبر داد و گفت: چشم‌انداز پروژه بهسازی و سامان‌دهی مقبره‌الشعرا، در خدمت زیرساخت‌های فرهنگی به خصوص در حوزه شهریارشناسی خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 17 September 2016
به گزارش تابناک تبریز،صادق نجفی اظهار داشت: پروژه بهسازی مقبره‌الشعرا با در نظر داشتن تالارها، گذرگاه‌ها، نظرگاه، قدمگاه، نگارخانه و سالن‌های زیبا و مجهز، در زیربنای 11 هزار مترمربع، طراحی شده و تاکنون 100 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با اتمام این پروژه، برنامه‌های مختلف حوزه شهریارشناسی، در قالب زیباتر و باشکوه‌تری در مجاورت مدفن این شاعر بزرگ برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شعاع تاثیرگذاری شعر و اندیشه شهریار موجب شده سالروز درگذشت ایشان، به برازندگی، به نام روز ملی شعر و ادب نامگذاری شود؛ این شاعر بی‌بدیل، میراث‌دار بحق قله‌های ادبی است که زبان گویای شعرش، جز بر مدار ایمان، صداقت و باورهای اعتقادی و انقلابی جاری نشد.

نجفی با تاکید بر اینکه صیانت از میراث استاد شهریار، یک رسالت خطیر فرهنگی است، ادامه داد: غنای ادبی شعر شهریار، از طرفی در شعر فلوکور بی‌بدیل بوده و از سوی دیگر، وارد مرزهای دوردست شده است.

شهردار تبریز، شعر و شخصیت استاد شهریار را مفسر هنر، فرهنگ و ادبیات آذربایجان و ایران اسلامی خواند و تاکید کرد: در هر جایگاه و مسؤولتی که هستیم خود را موظف به صیانت از این گوهر ارزشمند می‌دانیم؛ این رویکرد به خصوص در توسعه برنامه‌های دیپلماسی شهری و چشم‌انداز گردشگری تبریز 2018 حایز اهمیت بوده و آوازه شعر و شخصیت این چهره بی‌بدیل را بیش از پیش، در مرزهای دوردست طنین‌انداز خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار