بخشی از گلزار شهدای خلدبرین یزد به پیرغلامان اهل بیت اختصاص پیدا کند

رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد خواستار اختصاص یافتن بخشی از گلزار شهدای خلدبرین یزد به پیرغلامان اهل بیت (ع) شد.
کد خبر: ۳۰۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 02 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدعلی فقیه‌زاده  اظهار داشت: پیرغلامان اهل بیت (ع) تلاش بسیاری در زمینه ترویج فرهنگ عاشورا و برگزاری عزاداری‌های در شأن امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت می‌کنند و شایسته نیست بعد از فوت به دست فراموشی سپرده شوند.

وی افزود: از سوی شورای هیئات مذهبی استان یزد از مسؤولان و دست‌اندرکاران امر درخواست می‌کنیم تا بخشی از گلزار شهدای خلدبرین یزد را به پیرغلامان اهل بیت (ع) اختصاص دهند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد ادامه داد: البته پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و تاکنون نیز 60 درصد کار انجام شده و 40 درصد باقیمانده نیازمند کمک استاندار و دیگر مسؤولان استان یزد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد سنتی‌ترین هیأت‌های عزاداری را در سطح کشور دارد، بر لزوم حفظ سنت‌های گذشته در مراسم‌های عزاداری تاکید کرد و گفت: در شأن خادمان امام حسین (ع) نیست در مداحی‌های خود سبک‌هایی را به کار بگیرند که یادآور و تداعی‌کننده برنامه‌های خوانندگان قدیم و جدید باشد.

فقیه‌‍زاده با ابراز تاسف از بیان اینکه برخی مداحان در طول سال در مجالس عروسی می‌خوانند، تصریح کرد: این اقدام در شأن مداح امام حسین (ع) نیست و کسی راه مداحی پیشه می‌کند نباید از صدای خوش خود که نعمتی الهی است در هر راهی استفاده کند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد همچنین با بیان اینکه برخی مداحان نیز طلب ارقام زیاد و تامل برانگیز می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی روسای هیئات مذهبی نیز این مبالغ را پرداخت می‌کنند که زیبنده نیست و در هر حال هم مداحان و هم هیأت‌ها تلاش کنند شأن و جایگاه مجالس امام حسین (ع) را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در هیأت‌های عزاداری مسائل بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، از مهم‌ترین آنها به مسئله نماز اول وقت اشاره کرد و افزود: هیأت‌ها هم لازم است در صورتی که فعالیت خود را در هنگام اذان آغاز می‌کنند، حتما به اقامه نماز جماعت اول وقت مبادرت کنند و در پایان شب نیز مراسم‌ها را طولانی نکنند تا از نماز بر اثر خستگی عزاداران غفلت شود.

فقیه‌زاده در مورد غذاهای نذری نیز بیان کرد: برخی مردم غذاهای آماده و بسته‌بندی شده برای هیئت‌ها تهیه و توزیع می‌کنند که لازم است روسای هیأت‌های مذهبی از سلامت غذا، بانی و مشخصات آن آگاه باشد تا خدای‌ناکرده مانند مواردی که در سایر استان‌ها شنیده شد، موجب مسمومیت و بیماری مردم نشود.

وی از هیأت‌های بانوان استان یزد نیز تقدیر کرد و بیان داشت: البته در این زمینه باید مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد و سخنرانان و مداحانی که به مجالس زنانه دعوت می‌شوند، با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

فقیه‌زاده در مورد راه افتادن برخی هیأت‌های زیرزمینی نیز بیان کرد: شنیده شده برخی هیأت‌ها مخفیانه به اجرای مراسم می‌پردازند و برنامه‌های خارج از عرف اجرا می‌کنند که لازم است از فعالیت آنها جلوگیری شود تا با انتشار عکس و فیلم دستاویزی برای دشمنان شیعه نباشد.

وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی برای برگزاری اجتماعی بزرگ از هیأت‌های مذهبی یزد شد و گفت: روز سوم محرم مراسم سنتی قبیله بنی‌اسد در مسجد ملااسماعیل برگزار می‌شود و شایسته است دو تا سه ساعت بعد از این مراسم، همه هیأت‌های مذهبی در خیابان قیام اجتماع کنند و به صورت هماهنگ اقدام به برگزاری مراسم کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار