فرهنگ عاشورا، فرهنگ مبارزه با ظالمان و استکبار است

کد خبر: ۳۰۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 06 October 2016

 

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ مبارزه با ظالمان و استکبار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: حج یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌ دینی و مذهبی جهان است که سالانه میلیون‌ها مسلمان را به دور هم جمع کرده و نمایش وحدت و اتحاد مسلمین بود.

 

وی افزود: متاسفانه استکبار جهانی و اتاق‌های فکر غربی این مراسم اتحاد امت اسلام را برنمی‌تافتند و به همین دلیل توطئه‌های متعددی برای منحرف کردن آن طراحی و اجرا کردند.

 

خطیب جمعه شهرستان فردیس تصریح کرد:‌ سران خائن حکومت سعودی نیز با این توطئه‌ها همراه شده و در نخستین گام مراسم برائت از مشرکین و فریاد اعتراضی حجاج علیه ستمگران و ظالمان زمان را نفی کردند.

 

ایمانی گفت: وقتی در مناسک حج حرفی از ضرورت مبارزه و مقابله با ظالمان و ستمگران زده نمی‌شود، این مراسم بخش مهمی از اهداف اولیه اسلام که همان مبارزه با کفار و ستمگران است را در درون خود ندارد و به فرموده امام خمینی(ره) حجی که در آن مراسم برائت از مشرکین برگزار نشود، هیچ ثمره‌ای برای مسلمانان و جهان اسلام ندارد.

 

وی با اشاره به آغاز ماه‌های محرم و صفر و آغاز مراسم‌های عزاداری حسینی(ع) بیان داشت: ما باید مراقب باشیم که این مراسم‌ها به سرنوشت حج تبدیل نشود، چرا که در حال حاضر تنها صدای اعتراض به استکبار و ظالمان و یزدیان زمان از درون همین مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) به گوش می‌رسد.

 

امام جمعه شهرستان فردیس افزود: به طور قطع دشمن برای این مراسم نیز برنامه‌ریزی و توطئه کرده و می‌کند و ما باید هر لحظه آماده مقابله با توطئه‌های دشمنان بوده و با بصیرت‌افزایی اجازه تحقق این دسیسه‌ها را ندهیم.

 

ایمانی تاکید کرد: راه تحقق این مهم مقابله با انحرافات و خرافات در برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری محرم و صفر است و باید اهداف اصلی نهضت عاشورای حسینی که همان احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر است را همواره در دستور کار قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار