امام جمعه اسلام آبادغرب: رمز بقا ما تکیه بر فرهنگ عاشوراست

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: رمز بقا ما تکیه بر فرهنگ عاشورا است و آنچه در این ایام ضرورت دارد نهادینه کردن این سبک زندگی در بین مردم می باشد.
کد خبر: ۳۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 12 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والسملین سید امیر محمدی پور روز چهارشنبه اظهار داشت: از میان تمام وقایع تاریخ هیچ کدام به اندازه واقعه عاشورا برای بشریت دردناک و در زندگی ما تاثیرگذار نبوده است. 
وی گفت: عظمت این واقعه و بخصوص پیام عاشورا باید به عنوان محور تبلیغ تفکر شیعی برای تمامی ملت های عالم تبیین شود تا آنان با هدف قیام امام حسین و مظلومیت ایشان آشنا شوند.
وی گفت: وقتی پس از گذشت 1400 سال پیام و فلسفه عاشورا در بین مردم زنده است؛ گواه این است که این واقعه با فطرت مردم و نیازهای جامعه بشری سازگار است که توانسته در گذر ایام و در درون فرهنگ های مختلف انتشار پیدا کند. 
حجت الاسلام محمدی پور عنوان کرد: مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان باید مملو از معارف اسلام باشد که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف امام حسین از جمله مهمترین این معارف است. 
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: قیام امام حسین در راه خدا و برای رضای خدا بود، ما هم باید به تاسی از امام حسین تمام اعمال و رفتارمان به قصد تقرب به خدا و الگو گرفتن از رفتار ائمه و معصومان باشد که حجت خدا بر روی زمین هستند.
وی با توصیه عزاداران در زمینه رعایت عرف سبک عزاداری گفت: عزاداری های روز عاشورا و ایام محرم نباید به نحوی باشد که موجب سوء استفاده دشمنان شود و همانگونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند سبک سنتی عزاداری که صدها سال در کشور ما جریان داشته بهترین سبک عزاداری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار