مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

امام سجاد(ع) تداوم بخش نهضت‌کربلا و فرهنگ عاشورا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امام سجاد(ع) تداوم بخش نهضت کربلا است و با بیان دعاهای چندگانه در کتاب معتبر صحیفه سجادیه توانست فرهنگ عاشورایی را به نسل‌های بعد نیز منتقل کند.
کد خبر: ۳۱۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 13 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی اظهار داشت: امام سجاد(ع) تداوم بخش نهضت کربلا است و با تدوین دعاهای پنجاه‌ و چند‌گانه‌ای در صحیفه سجادیه توانست فرهنگ عاشورایی را به نسل‌های بعد نیز منتقل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش امام‌ سجاد(ع) در واقعه عاشورا و الگوپذیری جوانان از شخصیت والا، ارزشمند و برجسته ایشان در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) وقایع روز عاشورا را با جزئیات به نسل‌های بعد منتقل کردند و اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در واقعه تاریخی کربلا نبودند، امروزه وقایع مهم و حماسه‌ساز عاشورا را درک نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه دعاهای پرفیض و روشنگر امام سجاد(ع) در کتاب صحیفه سجادیه برای همگان قابل دسترسی است، ادامه داد: زیارت عاشورا به نقل قول از امام سجاد(ع) و به روایت امام باقر(ع) به عنوان بنیانگذار این زیارت‌‌نامه پر فیض و معنوی وجود دارد که سفارش همه ائمه اطهار(ع) بر مداومت در خواندن زیارت‌نامه عاشورا و استفاده از فواید و برکاتش در زندگی است.

قبادی با اشاره به جریان گسترده و حماسه‌ساز قیام امام‌ حسین(ع) در ادوار گوناگون و تاثیر آن در همه اقوام و ملت‌های جهان در تظلم ستیزی و دفاع از حق و حقیقت، ادامه داد: جریان قیام امام حسین(ع) هرساله نسبت به سال‌های قبل گسترده و فراگیرتر می‌شود و هیچ انسانی در جهان نیست که نسبت به شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) بی‌شناخت باشد و یا از معرفت و سیره سیدالشهدا(ع) آگاه نباشد.

به گفته وی، اگر شناخت واقعی از شخصیت امام‌ حسین(ع) در جهان با جدیت و پیگیری مستمر از سوی محبان و ارادتمندان به این شخصیت تاریخی و بلند مرتبه جهان اسلام انجام شود ظرفیت و شرایط اساسی ظهور حضرت مهدی(عج) نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حضرت ولی‌ عصر(عج) منتقم خون امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان است تا آزادگی و عدالت اجتماعی را در جهان پایه‌گذاری کند، اظهار داشت: حکومت حقیقی و عدل اسلامی توسط منجی بر حق عالم بشریت حضرت مهدی آل‌محمد(عج) در جهان برقرار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار