آمادگی هلال احمر یزد برای خدما‌ت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد از آمادگی کامل این جمعیت برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 13 October 2016

به گزارش تابناک یزد،عباس احدپور ظهر امروز در جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان یزد اظهار داشت: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی استان یزد با تمام توان آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی است و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌های مناسبی برای ارائه خدمات به زائران مصوب شده است، بیان کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی دارد و همکاری‌های لازم را با سایر دستگاه‌های امدادرسان خواهد داشت.

احدپور ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان یزد، پنج دستگاه از آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر استان یزد طبق نظر سازمان امداد و نجات به مناطق مرزی و یا کشور عراق اعزام می‌شود و بقیه آمبولانس‌ها نیز برای استفاده در مأموریت‌های احتمالی اربعین حسینی تجهیز و آماده‌سازی خواهند شد.

وی افزود: بر اساس نظرات قبلی مطرح شده در این کمیته، برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل یک تیم اضطراری در شعب جمعیت هلال احمر که آمبولانس و امکانات دارند نیز انجام گرفته است.

احدپور اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی استان یزد نیز آمادگی خود را برای استقرار تیم پزشکی در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان حد فاصل زمانی ورود و خروج زوار اربعین به استان یزد اعلام کرده و اداره کل بهزیستی استان نیز برای ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز آمادگی خود  را برای همکاری با جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و نجات در زمینه تجهیز و به کارگیری آمبولانس‌ها در صورت نیاز اعلام کرده است.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبات جلسه قبل کمیته امداد و نجات اربعین حسینی، مقرر شده برای اسکان اضطراری، فضای حسینیه‌ها، تکایا و اماکن عمومی نظیر سالن‌های ورزشی و ... مورد استفاده قرار گیرد و در صورت نیاز از پارک‌های استان نیز برای اسکان استفاده شود.

احدپور یادآور شد: مدیریت بحران استانداری یزد نیز در زمینه اسکان زوار اربعین حسینی هماهنگی‌های جامع با شهرداری به عمل آورده و به زودی نتیجه را به جمعیت هلال احمر استان یزد اعلام می‌کند ضمن اینکه پیشنهاد می‌شود کمیته بهداشت و درمان پیگیر حضور مترجمین زوار ایرانی که از مسیر یزد تردد می‌کنند، باشند.

 در این کمیته همچنین مصوب شد هماهنگی‌های لازم پیرامون برگزاری مانور عملیاتی و غیرعملیاتی توسط معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استانداری یزد انجام شده و نتیجه اعلام شود.

همچنین برای خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در کربلا نیز مقرر شد که تجهیز درمانگاه بسیج جامعه پزشکی در کربلا پیگیری و هماهنگی‌های لازم از سوی معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان به عمل آید.

در این جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی مقرر کرد که سازمان حج و زیارت استان یزد به تمام کاروان‌ها در زمینه تزریق واکسن مننژیت، توصیه‌های لازم را داشته باشد.

تاکنون از استان یزد حدود 5 هزار و 500 نفر برای سفر به عراق و شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود بعد از دهه اول محرم، آمار ثبت‌نام کنندگان افزایش چشمگیری پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار