امام جمعه موقت اسلام آباد غرب

فرهنگ عاشورا در تمام ایام سال باید تبین شود

امام جمعه موقت اسلام آباد غرب ماه محرم را بهترین بستر برای تبیین واقعه عاشور و انتقال پیام آن دانست و گفت: نباید فرهنگ عاشورا را منحصر به ایام محرم کنیم بلکه باید این فرهنگ را همیشه به باورهای مردم تزریق کنیم تا در مقابل هجمه های فرهنگی مصون بمانیم.
کد خبر: ۳۱۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 14 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین آیت عزیزی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: عزاداری های باشکوه مردم در سراسر کشور نشان داد ملت ما دل در گروه اهل بیت و سرور و سالار شهیدان دارد و به پشتوانه این فرهنگ حسینی از هر گزندی در امان خواهد بود.
او با اشاره به کشتار انسان های بی گناه در منطقه گفت: تکفیری های وابسته به استکبار جهانی به کمک آل سعود هر روز زنان و کودکان بیگناه را به خاک و خون می کشانند و نهادهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر در مقابل تمام این جنایت ها سکوت دردناکی کرده اند در حالیکه همین ها به کوچکترین بهانه ای جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بیشتر می کنند.
وی اظهار کرد: در میان آتش شعله ور جنگ در منطقه، جمهوری اسلامی جزیره ثبات و امن ترین کشور دنیاست که بزرگترین دلیل آن ایمان به خدا، وحدت مردم و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان محور وحدت در جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ادامه گفت: سلفی ها و جنایتکاران در لباس دین و به نام قرآن دست به چنین جنایت هایی میزنند تا چهره اسلام را در نزد جهانیان مخدوش کنند در حالیکه کوچکترین اعتقادی به قرآن و معارف اصیل اسلامی ندارند. 
وی با تاکید بر احیاء امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه ای الهی افزود: احیاء امر به معروف و نهی منکر به عنوان یک وظیفه همگانی می تواند ارزش های اسلامی را حفظ و ناهنجاری های اجتماعی را از جامعه اسلامی بزداید.
وی با توصیه به سیاستگذاران فرهنگی در لزوم توجه بیشتر به ظرفیت مساجد گفت: مسجد در نظام اسلامی محور تبلیغ فرهنگ و معارف الهی است همانگونه که مبدا تحولات مهم در تاریخ اسلام و ایران بوده و انقلاب اسلامی نیز از مساجد شروع شد پس شایسته است متولیان فرهنگی جایگاه ویژه ای در برنامه ریزی ها برای مسجد قائل باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار