قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

بیماری‌های عروقی، سرطان و حوادث غیرعمد علت 76 درصد مرگ و میر زنان در ایران است

قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین علت مرگ و میر زنان 30 تا 70 ساله در ایران را بیماری‌های عروقی، سرطان و حوادث غیرعمد دانست، گفت: عوامل ذکر شده علت 76 درصد مرگ و میر زنان در کشور است.
کد خبر: ۳۱۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 18 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،ناهید خادمی امروز با اشاره به اینکه از 24 تا 30 مهرماه به عنوان هفته سلامت بانوان نامگذاری شده است، بیان داشت: با توجه به نقش زنان  در سلامت خانواده و جامعه، تغذیه سالم، تحرک و پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیردار مهمترین راهکار متولیان بهداشت برای سلامت بانوان است.

وی زنان را به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه محور، یار و همیار سلامت کشور دانست و گفت: مراقبت در منزل از واکسیناسیون کودکانه گرفته تا تغذیه نوجوانان و جوانان، ارائه خدمت به سالمندان بر عهده بانوان جامعه است.

قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در کشور همه ساله در مهرماه هفته سلامت بانوان ایران با هدف حساس‌سازی مردم، مسؤولان و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه درباره مهمترین اولویت سلامت زنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت بانوان «سلامت زنان، خانواده سالم و جامعه پویا»، تصریح کرد: براساس آمار بخش بهداشت و درمان بیشترین علت مرگ و میر زنان 30 تا 70 ساله در ایران بیماری‌های عروقی، سرطان و حوادث غیرعمد است.

خادم با بیان اینکه عوامل ذکر شده علت 76 درصد مرگ و میر زنان در کشور است، گفت: این بیماری‌ها با تغییر سبک زندگی و انجام چند اقدام ساده قابل پیشگیری است.

به گفته قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فعالیت‌های بدنی مناسب، رژیم غذایی صحیح، آموزش تغذیه سالم، افزایش مصرف میوه و سبزیجات، عدم مصرف دخانیات و الکل، تشویق به تحرک، آموزش‌ها و مشاوره درخصوص بیماری‌های غیرواگیردار و خودمراقبتی از برنامه‌هایی است که در سلامت بانوان جامعه می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار