بلاتکلیفی یزد در زمینه آب و مهاجرت

کد خبر: ۳۱۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 22 October 2016
به گزارش تابناک یزد،نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه نه تنها در یزد بلکه در کشور برنامه آمایشی نداریم، گفت: همین امر سبب بلاتکلیفی یزد در زمینه آب، مهاجرت و بسیاری موارد دیگر شده است.

 سید ابوالفضل موسوی در جلسه مجمع عمومی بسیج استان یزد با اشاره به اینکه آمایش در واقع طرحی برای استفاده خردمندانه از سرزمین است، اظهار داشت: در چنین طرحی باید رابطه میان آب، اشتغال، مهاجرت، صنعت و .... مشخص باشد اما متاسفانه نه تنها در یزد بلکه در هیچ نقطه ای از کشور چنین طرح نداریم.

وی افزود: تا طرح آمایش نباشد نمی توانیم کار بزرگی انجام دهیم زیرا در بلاتکلیفی به سر می بریم اما می توانیم به جای طرح آمایش، برنامه استراتژیک داشته باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر برنامه استراتژیک نداشته باشیم در برابر استفاده از ظرفیت‌های استان، سرگردان خواهیم شد و اتفاقی که در طول چند دهه گذشته رخ داده، باز هم تکرار می شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر بیان کرد: به عنوان نمونه همه می دانیم که نیاز استان یزد، آب است و با کمبود جدی آب در استان مواجه هستیم و ذخایر زیرزمینی استان نیز بیش از حد مجاز برداشت می شود به نحوی که سالانه 300 میلیون مترمکعب از ذخیره آب استان استفاده می شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی همچنان شاهد استقرار صنایع آبخواه هستیم و با توجه به اینکه استان نیاز به اشتغال دارد، تکلیف مشخصی نداریم که ایا این صنایع آبخواه را تعطیل کنیم یا فعالیت آنها به رغم بی آبی استمرار پیدا کند.

موسوی اظهار داشت: از سوی دیگر، با توسعه صنایع، مهاجرت به استان به ویژه مهاجرت اتباع خارجی گسترش یافته و با توجه به ظرفیت ‌های خالی صنایع، تکلیف در مورد نحوه برخورد با اتباع خارجی مشخص نیست زیرا برخی مسئولان بر این باورند که اگر اتباع طرد شوند، نیمی از کارهای استان بر زمین می ماند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با حضور اتباع خارجی و افزایش مهاجرت‌ها، بحث امنیت استان یزد تحت تاثیر قرار می گیرد اما مشخص نیست با توجه به وضعیت صنعت و اشتغال در استان، می توان با این مهاجرت‌ها برخورد و امنیت را تامین کرد یا باید در برابر آن سکوت کنیم.

موسوی تصریح کرد: این مسائل را احصا و دسته بندی و اعلام و حجت را تمام کرده ام اما معتقدم در استان یزد برای خروج از این سردرگمی و نیازمند برنامه استراتژیک هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به اینکه حضور جوانان در بسیج استان یزد کمرنگ است، اظهار داشت: ابتکار عمل در دست جوانان است و شایسته است سازمان بسیج اقشار استان یزد برای جذب بیشتر جوانان به این نهاد تلاش مضاعفی انجام دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار