عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:

شتاب توسعه پتروشیمی در حاشیه سواحل جنوبی كشور

یکی از مناطق، مطلوب برای ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی سواحل جنوبی کشور است؛ زیرا این مناطق ویژگی‌های دارند که روند توسعه و رشد را شتاب می‌دهند
کد خبر: ۳۲۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 30 October 2016
احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت پتروشیمی ایران طرح های مختلف تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی را راهبردی ارزیابی کرد و گفت: صنایع پتروشیمی درکشور به ‌سرعت درحال‌توسعه هستند؛ از این‌رو تأمین خوراک آن‌ها با هدف افزایش تولید و نیز رشد صادرات ضروری است.

وی افزود: برای تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایربخش های فعال در صنعت پتروشیمی کشورمان هستیم، زیرابه هر میزان که امکان باشد باید از توان ‌بخش خصوصی بهره‌مند شد؛ از این‌رو دولت به‌خصوص شرکت ملی صنایع پتروشیمی بسترهای لازم را مهیا کند و مجلس هم مسیر را برای تسهیل قانون‌گذاری هموار می‌کند.

این نماینده مجلس افزود: اجرای پروژه‌های مانند NGL ها در صنایع پتروشیمی جنبه ملی دارند زیرا سبب توسعه کشوردر بخش زیربنایی می‌شود و می تواند گفت که تامین خوراک پایدار پتروشیمی ها راهبردی مهم در راه توسعه متوازن کشور است؛ بنابراین توسعه صنعت پتروشیمی همگام با بخش بالا دستی برای کشور ضروری است و بر آن تأکید می‌شود.

نماینده مرم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و بندر خمیرگفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی باید به ۱۰۰ میلیون تن در سال ارتقا یابد بنابراین لازم است از همه اکنون شرایط سرمایه‌گذاری‌های که منتهی به تولید خوراک می‌شود را تسهیل شود.

مرادی افزود: توسعه متوازن بخش پایین‌دستی پتروشیمی ضروری است. از این‌رو، باید موانع پیش روی این بخش با همکاری دولت و مجلس و نیز دیگر متولیان امر شناسایی و در تدوین برنامه ششم توسعه نسبت به سیاست‌گذاری بلندمدت برای رفع آن‌ها اهتمام کرد.

وی با اشاره به روند رو به رشد صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: این صنایع باید در مناطقی ایجاد شوند که بسترهای لازم برای رشد و توسعه آن‌ها فراهم باشد تا بتوان رشد زنجیره ارزش را محقق کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار