زیباکلام:سلطانی فر سه شنبه می تواند با رای بالا از مجلس خارج شود / تردید ندارم که وی می تواند منشا کارهای ارزنده ای در ورزش باشد

تابناک گیلان – تحلیلگر مسایل اجتماعی با ابراز امیدواری از کسب رای اعتماد بالای مسعود سلطانی فر از مجلس شورای اسلامی،گفت: ‌مجلس و بویژه فراکسیون امید دشواری های دولت روحانی را درک می کنند و هرگز مصلحت مملکت را فدای گلایه مندی شخصی از روحانی نخواهند کرد.
کد خبر: ۳۲۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 30 October 2016
تابناک گیلان – تحلیلگر مسایل اجتماعی با ابراز امیدواری از کسب رای اعتماد بالای مسعود سلطانی فر از مجلس شورای اسلامی،گفت: ‌مجلس و بویژه فراکسیون امید دشواری های دولت روحانی را درک می کنند و هرگز مصلحت مملکت را فدای گلایه مندی شخصی از روحانی نخواهند کرد.

صادق زیبا کلام، ادامه داد: به نظرم بسیاری از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی نیز به سلطانی فر برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رای خواهند داد و او می تواند با آرا بالا روز سه شنبه از مجلس خارج و روانه وزارت ورزش شود.
 
این استاد دانشگاه اضافه کرد:‌با توجه به سابقه سلطانی فر تردید ندارم که وی می تواند منشا کارهای ارزنده ای در ورزش باشد و حتی در مدت کوتاه سنگ بنای برنامه ریزی بلند مدت ورزش و جوانان را بگذارد.
 
زیباکلام درخصوص حمایت های رییس جمهور از وزیر آینده ورزش و اینکه تعامل نزدیک سلطانی فر با دولت تا چه حد می تواند در جذب منابع و اعتبار برای پیشبرد اهداف ورزشی موثر باشد،گفت:‌ نسبت به سلطانی فر شناخت داشته و با روحیات وی کاملا آشنا هستم ، وی از جمله مدیرانی است که تنها به صدور دستور اکتفا نمی کند.
 
وی با بیان اینکه دو نوع مدیر وجود دارد، گفت: یک گروه از مدیران کسانی هستند که دستور می دهند و منتظر می مانند تا ببینند دیگران چقدر از دستورات آنان را اجرایی می کنند اما نوع دوم که نادر هستند دستور صادر می کنند اما منتظر نمی شوند تا دستوراتشان اجرایی شود بلکه همزمان پیگیری هم می کنند.
 
زیبا کلام افزود:سلطانی فر را شخصا می شناسم و در مقطعی دانشجوی من بوده،کاملا با روحیات وی آشنا هستم و می دانم که حرکت کرده و کارها را شخصا پیگیری می کنند، سلطانی فر به عنوان یک مدیر اجرایی ثابت کرده که از مدیران نوع دوم است.
 
وی ادامه داد: اطمینان دارم سلطانی فر به یک ابلاغیه و دستور بسنده نمی کند یعنی منتظر نمی ماند تا ابلاغیه اش در مورد جوانان پیگیری شود بلکه خودش آن را دنبال می کند و این سیاستی است که وی در زمان حضورش در میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری دنبال کرد.
 
به گفته این استاد دانشگاه تصریح کرد:‌ از دیگر ویژگی های گزینه پیشنهادی ریاست جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان توانایی وی در جذب اعتبار کافی برای این وزارتخانه است .
 
زیبا کلام ادامه داد:‌سلطانی فر منتظر نمی نشیند که ببیند رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به ورزش و جوانان اعتبار می دهد یا نه زیرا می داند پول را به سادگی به دست نمی آید باید برود و با لابی با مجلس این اعتبار را بگیرد یا از جاهای دیگر نهادها و حتی سازمان های بین المللی ، و اصولا توانایی وی در این حوزه کم نظیر و دلسوزانه است.
 
وی با اشاره به نگاه مثبت جامعه دانشگاهی و ورزشی به سلطانی فر گفت:‌ عملکرد مثبت و موفق وی زمانی که به عنوان استاندار هرمزگان ، مرکزی ، گیلان و زنجان فعال بود بیانگر یک مدیر عملگرا و موفق است و در آخرین مسئولیتش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز همگان شاهد افزایش گردشگران خارجی در کشور بودیم .
 
این تحلیلگر اجتماعی ادامه داد: این ‌درست که شرایط کلان کشور در افزایش گردشگران موثر بوده است اما هرگز نمی توان تاثیر برنامه های سلطانی فر به عنوان یکی از بهترین مهره های دولت روحانی را در این سال ها نادیده گرفت.
مسعود سلطانی فر، گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای جایگزینی محمود گودرزی، در ابتدای تشکیل دولت یازدهم نیز برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد که با 117 رای موافق، 148 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم نشد.
 
سلطانی فر متولد 1338 در تهران، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و از اعضای حزب اعتماد ملی است.
 
 
وی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم مقام مصطفی هاشمی طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال در سال های 1374و 1375 و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.
 
جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری برای سه وزارتخانه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه شنبه هفته جاری (یازدهم آبان ماه) برگزار می شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار