موضع‌گیری اعضای شورای شهر قم به سخنان وزیر بهداشت

اظهارات وزیر بهداشت کذب محض است/ وزیر بهداشت را به رعایت اخلاق توصیه می کنیم

اظهار نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص طلب عوارض 100 میلیارد تومانی از سوی شهرداری قم برای ساخت بیمارستان، واکنش اعضای شورای شهر قم را در پی داشت.
کد خبر: ۳۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ 31 October 2016
به گزارش تابناک قم، روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خیرین سلامت درباره عوارض شهرداری ها به پروژه های سلامت گفت: در تمام دنیا شهرداری ها برای ساخت بیمارستان و پروژه های درمانی هم زمین می دهند و هم مشارکت می کنند اما در کشور ما در بسیاری از شهرها، شهرداری ها نه تنها این کمک ها را نمی کنند بلکه با عوارض سنگینی که مطالبه می کنند، خیرین را از ورود به این عرصه باز می‌دارند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: یک نمونه آن بیمارستانی است که در شهر مقدس قم در جمکران باید ساخته شود و شهرداری این شهر 100 میلیارد تومان مطالبه کرده است.

این ادعای وزیر بهداشت موضع‌گیری اعضای شورای شهر قم را بدنبال داشت.

در دویست‌و‌سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شب گذشته برگزار شد، رئیس این شورا اظهار داشت: در اخبار منتشر شده وزیر بهداشت از عوارض سنگین ساخت بیمارستان در جمکران گله کرده بود، این در حالی است که پیشنهاد احداث هیچ بیمارستانی به ما نشده است و درخواست عوارض نکرده است. 

ولی الله بیاتی افزود: یک بیمارستان در جمکران مطرح است که هنوز به مرحله محاسبه عوارض نرسیده است که این رقم را اعلام کرده‌اند. یک بیمارستان هزار تختخوابی نیز هست که تنها برای بخش تجاری آن محاسبه عوارض شده است و رقم آن نیز بسیار کمتر است.

وی به وزیر بهداشت توصیه کرد تا پس از کسب اطلاعات کافی صحبت کند و گفت: وزیر بهداشت اشراف به مجموعه خود در استان ندارد، این در حالی است که شهرداری به پایگاه های بهداشت کمک بسیار کرده است و حتی در برخی از مناطق، بدون گرفتن پروانه، اجازه آغاز ساخت بنای این پایگاه‌ها را داده است.

بیاتی خاطرنشان کرد: این اظهارات به تعامل میان شهرداری و حوزه سلامت آسیب می زند. از سوی دیگر این اظهار نظر کاملا کذب است و پیشنهاد می‌کنم وزیر بعد از دریافت اطلاعات صحیح، نسبت به اظهار نظر اقدام کند.

مصطفی سعادت طلب عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این مورد، با تاکید بر اینکه برخی ادارات شهرداری را صرفاً مالی می‌دانند، تصریح کرد: برای مثال دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان نکویی ساخت و ساز کرده بدون پروانه و بعد شهرداری اقدام کرده و نه پارکینگی در جانمایی دیده شده نه دسترسی درستی که این در آینده مشکل ساز خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به قوانین شهری واقعاً نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: ادارات دولتی عمدتاً اینگونه رفتار می‌کنند و شهرداری را ارگانی اقتصادی می‌دانند.

محمود مسگری دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز از این اظهار نظر وزیر بهداشت ابراز تعجب کرد و گفت: مشخص نیست چرا آقای وزیر بهداشت این اظهار نظر را کرده اند و از کدام مجموعه اطلاعات گرفته اند، امیدواریم دفتر وزیر این بحث را تکذیب کند.

وی تصریح کرد: بیمارستانی در جمکران توسط خیرین قرار بود ساخته شود اما دانشگاه علوم پزشکی با اصل ساخت بیمارستان مخالف بوده ولی وزیر کلنگ احداث آن را زده است و چنین بیمارستانی اصلاً وجود خارجی ندارد.

حسن بختیاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اظهار نظر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص شهرداری قم، گفت: وزیر هنوز ساختار مربوط به شهرداری را در کشور آگاهی و اشرافیت ندارد.

وی افزود: چیزی که در کشورهای دیگر است ساختار متفاوتی وجود دارد و آنجا مدیریت زمین به طور کامل در اختیار شهرداری‌ها است در حالی که در کشور ما برای اختصاص یک زمین نیاز به اخذ مجوز از ارگان‌های مختلف وجود دارد.

بختیاری خاطرنشان کرد: در همین اثنا بهتر است به بحث مدیریت واحد شهری نیز توجه شود و با تحقق آن، همه مشکلات شهر در نظر گرفته شود.

عباس ذاکریان نیز گفت: در همین سخنرانی، وزیر بهداشت چند توصیه اخلاقی کرده اند و ما نیز ایشان را به رعایت اخلاق توصیه می کنیم. در هر جای دنیا، وزارتخانه ها نسبت به حل مشکلات مردم کمک می کنند و از وزیر بهداشت هم می خواهیم به نگرانی رهبری در خصوص حوزه سلامت دقت بیشتری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار