مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

17 هزار دانش‌آموخته کشاورزی در مازندران به دنبال کار

35 درصد از این افراد بیکار، دانش‌آموخته هستند که بیشتر در رشته کشاورزی تحصیل کرده‌اند.دولت توانایی ندارد برای همه این افراد اشتغال دولتی ایجاد کند. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه این افراد را به سمت صنایع تبدیلی هدایت کنیم.
کد خبر: ۳۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 08 May 2015
گفتمان چندجانبه در راستای نهضت اشتغال و بردن منابع بانکی به‌سمت تولید باید تشکیل شود.
به گزارش تابناک علی بابایی کارنامی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه توسعه نقش تعاون در کشاورزی اظهار کرد: در سال گذشته از پنج هزار میلیارد تومان که جزو منابع سیستم بانکی در مازندران بود، دو هزار میلیارد تومان در بخش تولید هزینه شده و مابقی هنوز اختصاص نیافته است.
وی افزود: باید بتوانیم از محل قانونی که در برنامه پنجم بوده این رقم را به پنج هزار میلیارد تومان افزایش و به تولید اولویت دهیم، در برنامه پنجم آمده که می‌توانیم 10 درصد از بودجه تملک دارایی را به عنوان یارانه در اختیار دستگاه‌های هماهنگی قرار دهیم که تاکنون یک ریال از این محل قانونی اختصاص نیافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به هدف‌گذاری استان به سمت 40 هزار اشتغال پایدار، ادامه داد: 10 هزار فرصت شغلی را برای بخش کشاورزی قلمداد کردند و وزارت کار هم از محل چهار هزار میلیارد تومانی که در بودجه دیده شده بر اساس تفاهم‌نامه‌های استانی، به این بخش اختصاص می‌دهد.
این مسئول با بیان اینکه هدف ما توزیع پول نبوده، چراکه این اقدام، حرکت مناسبی نیست، خاطرنشان کرد: پول در کنار ایجاد کسب و کار، اختصاص می‌یابد.
بابایی با اشاره به 200 هزار بیکار در استان، گفت: 35 درصد از این افراد بیکار، دانش‌آموخته هستند که بیشتر در رشته کشاورزی تحصیل کرده‌اند.
وی با بیان اینکه برنامه وزارتخانه و بانک توسعه تعاون در استان این است که بخش‌های کشاورزی حمایت شوند، تصریح کرد: 17 هزار دانش‌آموخته کشاورزی در استان داریم که جویای کار هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه دولت توانایی ندارد برای همه این افراد اشتغال دولتی ایجاد کند، اضافه کرد: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه این افراد را به سمت صنایع تبدیلی هدایت کنیم.
این مسئول با بیان اینکه این مشکلات ربطی به رئیس دولت ندارد و ما باید پاسخگو باشیم، افزود: این‌ها مشکلات روز استان است که نخبگان باید برای آن چاره‌اندیشی کنند.
بابایی با اشاره به اینکه صنعت به کمک بخش کشاورزی بیاید، خاطرنشان کرد: هنوز بیمه کشاورز با مشکلاتی مواجه است که باید رفع کنیم.
وی با بیان اینکه رسالت اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرابخشی است، گفت: گفتمان چندجانبه در راستای نهضت اشتغال و بردن منابع بانکی به‌سمت تولید باید تشکیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار