کمبود آب کشاورزی در منطقه شرق مازندران

کد خبر: ۳۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 09 May 2015
مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب کشاورزی در مازندران وجود دارد، گفت: در سال زراعی جدید منطقه شرق مازندران با کمبود آب کشاورزی روبه‌رو است.

 محمد ابراهیم یخکشی در گفت‌گو با تسنیم، اظهار داشت: سرانه مصرف  آب استان از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان متکی بر کشاوزی بوده و تولید محصول کشاورزی با آب امکان‌پذیر است، افزود: 46 درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود که برای تولید این محصول به آب فراوانی نیاز است.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران به چالش‌های زیست محیطی و پوشش گیاهی در راستای کمبود آب در استان اشاره کرد و گفت:  آب از نظر اقتصادی و مباحث زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

یخکشی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی به چالش بزرگی در استان تبدیل شده است، گفت: متاسفانه زیرساخت‌های شبکه آبیاری در مازندران مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه تنها 9 درصد آب استان در پشت سدها ذخیره می‌شود، تصریح کرد: محدودیت آب زیرزمینی نیز از چالش‌های بزرگ در استان محسوب می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران احداث سد برای ذخیره آب در مازندران را ضروری خواند و گفت: حدود 10 سد در مازندران در حال ساخت داریم.

یخکشی گفت: با توجه به منابع آبی فراوان در مازندران ولی متاسفانه بسیاری از شهرهای استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
سلام.استان مازندران.شهرستان بهشهر مشکل شدید اب داره.و اصلا دنبال راحلی براش نیستن.امروز ما 16ساعته اب نداری.چکار باید کرد.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار