افزایش 7 درصدی نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نرخ باسوادی از سال 92 تا کنون هفت درصد رشد داشته و در شاخص پیش دبستانی نیز به میانگین کشور دست یافته‌ایم.
کد خبر: ۳۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 28 December 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا نخعی عصر دیروز در جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش این استان کمبود نیروی انسانی به ویژه در رشته‌های علوم پایه است. 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: نرخ باسوادی از سال 92 تا کنون هفت درصد رشد داشته است.

این مسؤول ادامه داد: در شاخص پیش دبستانی نیز به میانگین کشور دست یافته‌ایم به طوریکه شاخص کشور 60 و استان ما 59 است و هدف‌گذاری شده تا به کشور برسیم.

وی گفت: در شاخص میانگین پوشش دوره‌های مختلف تحصیلی رشد قابل توجهی داشته‌ایم و با اجرای طرح عدالت آموزشی با مراجعه خانه به خانه تلاش کردیم افرادی که از تحصیل باز مانده‌اند به کلاس درس برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در زمینه شاخص کیفی هم استان رشد داشته و از رتبه 33 در کنکور سراسری به رتبه 28 کشوری دست یافته‌ایم.

این مسؤول ادامه داد: اینها همه به همت خود دانش آموزان و حمایت‌ها، کمک‌های مالی، کلاس‌های آموزشبی که شامل90 هزار ساعت کلاس رایگان برای دانش‌آموزان بوده است.

نخعی بیان کرد: امسال نیز برای نخستین بار نمره میانگین امتحانات نهایی از زیر 10 به 11 رسیده است.

این مسؤول افزود: 100 هزار کودک بازمانده از تحصیل را سر کلاس درس نشانده‌ایم و این کار همچنان استمرار دارد.

وی اشاره به اینکه علت بیش از 70 درصد بازماندگان از تحصیل آموزش و پرورش نبوده و شرایط خانوادگی آنهاست، گفت: ما خودمان را با آنها وفق داده‌ایم تا آنها از کلاس درس دور نمانند.

نخعی بیان کرد: آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان 300 مدرسه دایر کرده است که آمارشان زیر پنج نفر است اما هدف ما پوشش تحصیلی دانش‌آموزان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار