دیدار رئیس دانشگاه مازندران از دانشگاه ناصریه عراق

رئیس دانشگاه مازندران از دانشگاه ناصریه(ذی قار) کشور عراق دیدار کرد و ضمن تاکید بر اشتراکات تاریخی‌ و مذهبی میان دو کشور همسایه ابراز امیدواری کرد: روابط دو کشور در سطوح علمی‌ و دانشگاهی نیز شاهد گسترش روزافزونی باشد.
کد خبر: ۳۵۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 07 January 2017
خبرگزاری دانشجو، سیدخلاق میرنیا، رئیس دانشگاه مازندران از دانشگاه ناصریه(ذی قار) کشور عراق دیدار کرد.
 
 
 میرنیا در سخنرانی‌ که در این دانشگاه ایراد کرد ضمن تاکید بر اشتراکات تاریخی‌ و  مذهبی میان دو کشور همسایه ابراز امیدواری کرد: روابط دو کشور در سطوح علمی‌ و دانشگاهی نیز شاهد گسترش روزافزونی باشد.  
  
 
رئیس دانشگاه مازندران بر تمایل دانشگاه مازندران برای ایجاد روابط دانشگاهی بیش از پیش با این دانشگاه تاکید و برای نشان دادن حسن نیت اعلام کرد: طی‌ سال تحصیلی‌ آینده تعداد پنج بورس دوره دکتری به مربیان این دانشگاه اعطا می شود.
 
 
سه‌ دانش‌آموخته عراقی مقطع دکتری دانشگاه مازندران هم اکنون به عنوان استادیار در این دانشگاه مشغول تدریس هستند و در حال حاضر سه‌ تن از مربیان این دانشگاه در مقطع دکتری در دانشگاه مازندران به تحصیل اشتغال دارند.
 
 
 
 رئیس دانشگاه مازندران همچنین از دانشکده های مختلف این دانشگاه بازدید بعمل آورد و با روسا و اساتید هرکدام از دانشکده ها گفتگو کرد.
 
 
 
در پایان سخنرانی‌ که با حضور ریاست، معاونین، روسای دانشکده ها و اساتید این دانشگاه برگزار شد؛ رئیس دانشگاه مازندران دانشنامه‌های دانش آموختگان عراقی‌ را به آنها اعطا کرد.
 
 
 
دانشگاه ناصریه(ذی قار) با دارا بودن بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجو و نزدیک به ۱۱۰۰ عضو هیأت علمی،‌ سومین دانشگاه بزرگ این کشور بعد از دانشگاه های بغداد و بصره است. با توجه به اینکه بسیاری از گروه های آموزشی این دانشگاه دوره های آموزشی خود را تا مقطع کارشناسی ارایه می کنند، انتظار می رود همکاری های دو جانبه بتواند دانشگاه مازندران را به عنوان یکی‌ از مقاصد اصلی‌ تحصیل برای مقاطع ارشد و دکتری این دانشگاه تبدیل کند.
 
 
 
 
لازم به ذکر است: محمود عزیزی و مصطفی کمالجو، رئیس دانشگاه مازندران را در این سفر همراهی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار