سود بانکی مشکل جدی تولید کنندگان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: سود بانکی به مشکلی جدی برای تولید کنندگان تبدیل شده است و باید فرهنگ قرض الحسنه در بخش صنعت گسترش یابد.
کد خبر: ۳۵۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 07 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی قم، امیر طیبی نژاد در دیدار با مدیر سرپرستی بانک قرض الحسنه رسالت قم، افزود: واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران نباید دغدغه دیگری غیر از تولید داشته باشند.

وی با اشاره به نیاز مالی کسب و کارهای کوچک و متوسط، اضافه کرد: در سطح صنایع کوچک و خوشه های کسب و کار، وام های کم بهره و قرض الحسنه هرچند به میزان کم می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات واحدها را برطرف کند و حتی سبب احیای مجدد بسیاری از صنایع کوچک از بین رفته مانند بافت فرش در منازل شود.

وی حضور بانک ها در کنار فعالان خوشه های کسب و کار و کنسرسیوم های صادراتی برای تامین مواد اولیه کالای تولیدی را از دیگر راه های مناسب قرار گرفتن بانک ها در کنار صنعتگران عنوان کرد و گفت: با تزریق منابع مالی به تولید توسط بانک ها و یا نظارت آن ها، ضمن افزایش تولید، باعث قدرت تولید کنندگان در صادرات و حضور جدی در بازارهای منطقه ای می شود.

طیبی نژاد با بیان این که برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی لازم است ثروت موجود در جامعه تبدیل به سرمایه شود، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از ثروت جامعه با عنوان منابع مالی در اختیار سیستم بانکی قرار گرفته است که باید به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار صنعتگران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه ها و اهداف ما حمایت از کارآفرینی به منظور توسعه اشتغال و تولید پایدار در سطح شهرک های صنعتی است.

محمدرضا جعفرزاده مدیر سرپرستی بانک قرض الحسنه رسالت قم نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت های این بانک در کارآفرینی بخش صنعت و تولید، ترویج فرهنگ قرض الحسنه را راه حلی برای برون رفت از مشکلات دانست.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار