استاد حوزه علمیه قم:

شاهد نشر ادبیات سکولار در جامعه هستیم

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در حوزه‌های علمیه است، گفت: شاهد نشر ادبیات سکولار در جامعه هستیم.
کد خبر: ۳۶۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 26 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی ابوطالبی عصر امروز در اختتامیه همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن، که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به موانع موجود در انقلابی شدن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه اظهار داشت: عدم آشنایی طلاب با پیشینه سیاسی حوزه یکی از این موانع است که طلاب باید مطالعه بیشتری در این پیشینه داشته باشند و می‌توانند از فضای تقیه مراجع و علما نیز استفاده کنند.

وی بابیان اینکه از زمان شکل‌گیری حکومت‌های شیعی شاهد عملکرد پررنگ سیاسی بزرگان حوزه بوده‌ایم، افزود: علما و بزرگان حوزه همواره سعی داشته تا در کنار عملکرد سیاسی روابط خوبی هم با مردم داشته باشند و این از ویژگی‌های اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دین اسلام برای همه ابعاد زندگی مردم برنامه دارد و در این مسیر علمای شیعی سعی کرده‌اند از زوایای مختلف تأثیرگذاری دین اسلام در زندگی را پیاده‌سازی کنند و نمونه این علما که به عرصه‌های سیاسی ورود کردند را می‌توان در دوران صفویه و قاجاریه مشاهده کرد.

وی دشمن‌شناسی را یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: نمونه‌های زیادی مانند قضیه تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی از دشمن‌شناسی سراغ داریم و با مطالعه بیشتر پیشینه انقلاب مشخص می‌شود که دشمن همواره به دنبال جداسازی مردم از روحانیت است.

ابوطالبی ابراز کرد: دشمن از زمانی که متوجه شد در حال ضربه خوردن از روحانیت است به دنبال نفوذ در آن بود و شکل‌های مختلفی برای نفوذ در حوزه‌ها را موردبررسی قرار داد که در این زمینه مطالعه پیشینه تاریخی و شیوه‌های نفوذ خیلی مهم است.

وی بابیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در حوزه‌های علمیه است، عنوان کرد: دشمن از این مسیر به دنبال ضربه زدن و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است و هم‌اکنون نیز در این زمینه شاهد نشر ادبیات سکولار در جامعه هستیم.

دشمن به دنبال روحانیت خنثی است

عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در این همایش با اشاره به تأکیدات  رهبر معظم انقلاب مبنی بر اسلامی سازی علوم انسانی، اظهار داشت: ایشان یکی از رسالت‌های حوزه را اسلامی سازی علوم انسانی دانسته‌اند، همچنین لازم است در کنار محتوای فعلی حوزه نیز به جامعه‌شناسی و اقتصاد اسلامی پرداخته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر الهی راد بابیان اینکه پرورش نیرو در حوزه‌های علمیه ضرورت دارد، افزود: باید نیروهای هم‌تراز انقلاب اسلامی در حوزه‌ها پرورش یابند،به‌گونه‌ای که در کنار دروس فقهی و ادبیات به بحث‌های اعتقادی نیز بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال روحانیت خنثی است، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد روحانیون نسبت به مسائل دینی غیرت نداشته باشند، همچنین امروزه در حوزه‌های علمیه به طلاب جوان انقلابی بی‌توجهی می‌شود، درحالیکه باید شبکه‌سازی میان طلاب صورت گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار