مدیرعامل آتش نشانی بجنورد: دست سازمان در برخورد با واحدهای ناایمن بسته است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد با بیان اینکه دست آتش نشانی در برخورد با واحدهای ناایمن بسته است گفت: خلاء قانونی برای ورود این سازمان در برخورد با واحدهای ناایمن وجود دارد.
کد خبر: ۳۷۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 02 February 2017
علی گودرزی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بزرگ ترین مشکلات برای جلوگیری از بروز حوادث این است که آتش نشانی راسا نمی تواند نسبت به توقف فعالیت های اصناف ناایمن و متخلف یا پلمب این واحدها اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد و قانون دست ما را برای برخورد باز نگذاشته است افزود: تنها اقدامی که در شرح وظایف آتش نشانی در برخورد با تخلفات مربوط به رعایت نشدن ضوابط ایمنی دیده شده، تذکر و اخطار است.
وی تصریح کرد: آتش نشانی تنها اخطار می دهد و برخورد لازم باید توسط دستگاه قضا و یا اماکن انجام می شود.
گودرزی افزد: بعضا روند پیگیری برای رسیدگی به مشکلات و جلوگیری از فعالیت واحدهای ناایمن آنقدر طولانی است که سبب فرسودگی می شود.

*انبارهای فروشگاه ملورین، تهدید برای واحدهای مسکونی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: یکی از مصادیق واحدهای ناایمن در بجنورد، انبار های فروشگاه ملورین در این شهر است.
گودرزی اظهار کرد: انبار این فروشگاه در طبقه زیرین واحدهای مسکونی شکل گرفته و ایمنی ساکنان این مجتمع را در معرض خطر قرار داده است.
وی افزود: آتش نشانی چند بار نسبت به تهدیدهای این انبار اخطار و نسبت به وقوع حوادت احتمالی هشدار داده و به مالک فروشگاه نیز مهلت داده شده تا نسبت به تخلیه و انتقال این انبار اقدام شود اما این انبارها هنوز تخلیه نشده است.
وی با بیان اینکه ساکنان این واحدهای مسکونی نیز نسبت به این موضوع گلایه مند بوده اند گفت: آتش نشانی در این باره تاکنون حریف نشده است.

*ساماندهی باغ تالارها
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد درباره نظارت بر ایمنی باغ تالارها گفت: ساماندهی باغ تالارها در چند سال گذشته مورد توجه آتش نشانی بوده است و در این مدت بیشتر باغ تالارها توانسته اند تاییدیه ایمنی را از آتش نشانی دریافت کنند.
وی اظهار کرد: اکنون هیچ کدام از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی، مجوزی از آتش نشانی دریافت نکرده اند و در این زمینه قانونی وجود ندارد که این واحدها را مجاب به دریافت این مجوز از آتش نشانی کند.
گودرزی افزود: این امر در سالن های اجتماعات دانشگاه ها نیز صدق می کند و قریب به اتفاق تالارها در دانشگاه ها، مجوزی از آتش نشانی ندارند زیرا قانون الزامی در این زمینه برای این مراکز لحاظ نکرده است.
وی گفت: البته آتش نشانی در صورت حادثه احتمالی بر اساس رسالت و وظیفه خود، حتی خارج از حریم شهر را نیز خدمات رسانی می کند.

*فرهنگ سرای شهروند ناایمن است
گودرزی در باره ایمنی فرهنگ سرای شهروند گفت: این بنا به لحاظ ایمنی مشکل دارد و سقف چوبی و سقف کاذب کار شده در آن ساختمان قدیمی می تواند خطر آفرین باشد اما این ساختمان به عنوان مکان عمومی استفاده نمی شود و اکنون به عنوان فضای اداری در اختیار شهرداری است.
وی نبود خودرو نردبان در آتش نشانی بجنورد را از مشکلات مهم و اساسی برای خدمات رسانی به هنگام حادثه عنوان کرد و گفت: در این زمینه شرمنده شهروندان هستیم.
وی افزود: یکی از دغدغه های مهم در سازمان آتش نشانی، رعایت نکردن موارد و ضوابط ایمنی توسط مردم است و متاسفانه مردم تجربه هایی که ما به صورت رایگان دراختیار قرار می دهیم را به کار نمی بنددند.
شهر 200 هزار نفری بجنورد دارای پنج ایستگاه آتش نشانی است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار