نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی:

دستور اهدای دستگاه ام. آر. آی به بیمارستان میانه از سوی وزیر بهداشت صادر شد

نماینده مردم میانه در مجلس با اشاره به درخواست مصرانه از وزیر بهداشت در راستای اهدای دستگاه ام. آر. آی به بیمارستان میانه گفت: دیروز دستور اهدای این دستگاه را کتباً از وزیر بهداشت گرفتیم و در ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
کد خبر: ۳۷۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 06 February 2017
یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) میانه از اوایل انقلاب راه‌اندازی شد که با بمباران مدرسه زینبیه میانه این بیمارستان با وجود اینکه تکمیل کامل نشده بود، تبدیل به بیمارستان اصلی این شهر شد.
وی با بیان اینکه سال ۸۲ بیمارستان دیگری با نام خاتم الانبیا در میانه افتتاح شد، افزود: طبق دستور مسؤولان امر، بخش‌های بیمارستان امام خمینی(ره) به بیمارستان جدید منتقل و منجر به تبدیل این بیمارستان به مخروبه شد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نیاز شهرستان میانه به بیمارستان، بازسازی این بیمارستان از دوران دولت قبلی آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه قبلاً رئیس بهداری شهرستان میانه بودم و خود مشکلات بهداری موجود در این شهر را دیده و درک می‌کنم، افزود: در سال ۸۹ به صورت جدی پیگیر احیای بیمارستان امام خمینی(ره) شدم و از وزیر بهداشت وقت درخواست احیا و افزایش تخت کردم.
شیویاری بیان داشت: در سه سال اخیر با تلاش علوم پزشکی و بنیاد برکت کشور اعتبارات لازم تامین شد و این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) میانه در حال حاضر جزو افتخارات میانه محسوب شده و با طرح شیک و مجلل شبیه به هتل پنج ستاره شده است، گفت: وزیر بهداشت نیز به ساخت زیبای این بیمارستان در زمان افتتاح اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات دیگر کمبود نیروی انسانی متخصص است که دیروز این موضوع با وزیر بهداشت در میان گذاشته شد.
شیویاری مشکل دیگر و اساسی‌ترین موضوع را مشکل MRI در میانه اعلام کرد و افزود: اکثر همشهریان به علت وجود ام. آر. آی در میانه به تبریز، زنجان و تهران مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه هزینه زیادی برای رفت و آمد و معالجه صرف می‌شود خطر وقوع حوادث رانندگی در جاده‌ها نیز افراد را تهدید می‌کند که از وزارت بهداشت درخواست کردیم به این موضوع اهتمام داشته باشند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اگر دولت بخواهد ام. آر. آی در یک بیمارستان دولتی راه‌اندازی کند، طبق قانون باید جمعیت آن شهر حداقل ۴۰۰ هزار نفر باید باشد و میانه شامل این جمعیت نیست؛ پس نخستین شاخص برای این منظور رد شد.
وی ادامه داد: پیشنهاد بخش خصوصی و ورود آن به این حوزه داده شد که متاسفانه جواب مناسبی از آن نگرفتیم.
شیویاری با اشاره به درخواست مصرانه از وزیر بهداشت در راستای اهدای دستگاه ام. آر. آی در بیمارستان تصریح کرد: دیروز دستور اهدای دستگاه ام. آر. آی را کتباً از وزیر بهداشت گرفتیم و در ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از آن در میانه خواهیم بود.
وی با یادآوری اینکه البته خرید و نصب دستگاه ام. آر. آی چند مقوله جدا از هم دارد که طبق ماده ۲۰ و اجازه از سازمان انرژی اتمی باید دستور از آنها نیز صادر شود، ادامه داد: بعد از طی مراحل اداری بلافاصله باید محلی مناسب انتخاب و تامین نیروی انسانی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار