مدیرعامل آب منطقه ای مازندران

تولید ۴۶% برنج کشور در مازندران

۴۶حدود درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود که برای تولید این محصول به آب فراوانی نیاز است
کد خبر: ۳۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 21 May 2015
محمد ابراهیم یخکشی، مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب کشاورزی در مازندران وجود دارد، گفت: در سال زراعی جدید منطقه شرق مازندران با کمبود آب کشاورزی روبه‌رو است.

به گزارش تابناک، محمد ابراهیم یخکشی با اظهار نگرانی در مورد سرانه مصرف آب در استان مازندران اظهار داشت: سرانه مصرف آب استان از متوسط کشوری بالا‌تر است.



یخکشی با بیان اینکه اقتصاد استان مازندران متکی بر کشاورزی بوده و تولید محصول کشاورزی با آب امکان‌پذیر است، افزود: ۴۶ درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود که برای تولید این محصول به آب فراوانی نیاز است که با توجه به چالش‌های زیست محیطی و پوشش گیاهی منطقه با کمبود آب مواجه خواهیم بود زیرا متاسفانه زیرساخت‌های شبکه آبیاری در مازندران مطلوب نیست.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: آب از نظر اقتصادی و مباحث زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است و تغییرات اقلیمی به چالش بزرگی در استان تبدیل شده است.

یخکشی با اشاره به اینکه تنها ۹ درصد آب استان در پشت سد‌ها ذخیره می‌شود، تصریح کرد: محدودیت آب زیرزمینی نیز از چالش‌های بزرگ در استان محسوب می‌شود، که این امر احداث سد برای ذخیره آب در مازندران را ضروری می‌سازد.

یخکشی گفت: ما اکنون حدود ۱۰ سد در مازندران در حال ساخت داریم و با توجه به منابع آبی فراوان در مازندران ولی متاسفانه بسیاری از شهرهای استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار