امام جمعه تبریز:قطع و بریدن حتی یک درخت به منزله قتل نفس است

ماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به شدت آلودگی هوای تبریز گفت: این وضعیت، توجه بیش از پیش به موضوع درختکاری در این کلانشهر را ضروری تر می کند.
کد خبر: ۳۸۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 06 March 2017
به گزارش تابناک تبریز، وی در مراسم غرس نهال همزمان با هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: توجه به درخت و توسعه فضای سبز نه تنها یکی از کارهای پسندیده و مورد تاکید آموزه های دینی است، بلکه در تلطیف هوا و کاهش آلودگی ها نیز مفید و موثر می باشد.
وی، حفظ جنگل ها و مراتع را علاوه بر وظیفه دولت، وظیفه آحاد ملت دانست و افزود: مردم شریف با همکاری ارگان های مربوطه در حفظ منابع طبیعی اهتمام ورزند، که حفظ این منابع از اصل ایجادشان مهمتر است.
آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه قطع و بریدن حتی یک درخت، لطمه زدن به گوشه ای از جنگل و کم کردن حتی یک متر از فضای سبز به منزله قتل نفس است، اضافه کرد: درخت یکی از نعمات بسیار با ارزش خداوند برای بندگانش است که باید به نحو شایسته ای از آن مراقبت شود.
وی ادامه داد: پروردگار در قرآن مجید فرموده است ' اگر بخواهید نعمت های خدا را بشمارید قابل شمارش نیست، چه نعمت های مادی چه نعمت های معنوی از جمله نعمت های مهم مادی و حیاتی درخت است' که بر همین اساس با تامل در آثار و فواید درخت باید شکرگزار آن باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کسی که از خود حتی یک درخت به یادگار می گذارد برای دوران بعد از مرگ نیز منفعت عاید می شود و اگر کسی درختی را غرس کند تا زمانی که درخت است و دیگران از فوایدش استفاده می کنند، برای متوفی فوایدش هم می رسد.
آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به آثار و فواید فراوان درخت، کار درختکاری را جزو عبادات خواند و افزود: علاوه بر اینکه از چوب، میوه و سایه درخت استفاده می شود، نقش بسیار موثری نیز در تولید اکسیژن و تلطیف هوا دارد.
کلانشهر تبریز با حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای مهم صنعتی کشور است که چند سالی است با مشکل آلودگی هوا مواجه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار