«آقای رئیس جمهور»؛ طرحی خلاقانه برای شفاف سازی انتخابات 96

بخش جذاب «آقای رئیس جمهور» صفحه پیشخوان است که در آن وضعیت همه نامزدها را می‌توان یک جا مشاهده کرد و خیلی راحت دیدگاه‌های نامزدها را درباره مسایل در آن مشاهده کرد.
کد خبر: ۴۰۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 04 April 2017

به گزارش تابناک : تنها کمتر از سه ماه تا زمان برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و فعالیت های رسانه ای مرتبط با این موضوع در حال اوج گیری است. یکی از فعالیت های رسانه ای قابل توجه در این زمینه که کمک زیادی به شناخت دقیق تر از مواضع و دیدگاه های نامزدهای احتمالی انتخابات 96 درباره مهمترین مسائل حوزه های اقتصادی و اجتماعی کشور می‌کند، طرح «آقای رئیس‌جمهور» است که سایتی با همین نام دارد و در آدرس زیر قابل دسترسی است:

 http://irentekhabat96.com/

مجریان این طرح در توضیح «آقای رئیس‌جمهور» گفته‌اند: «معمولاً فضای حاکم بر انتخابات به‌خصوص انتخابات ریاست جمهوری، سیاسی است و همین موضوع باعث می شود که بسیاری از مسائل و مشکلات مهم کشور (به‌خصوص در حوزه های اقتصادی و اجتماعی)، در میان انبوهی از گزاره‌های سیاسی به حاشیه برود و یا صرفا با اهداف سیاسی مطرح شود و دغدغه برطرف کردن یا حل آنها، موضوعیت چندانی ندارد. این در حالی است که اتفاقا ضرورت دارد که از فرصت انتخابات، برای طرح مسائل و مشکلات اصلی مردم با توجه به اسناد بالادستی، قوانین و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، استفاده شود و تلاش گردد تا این موضوعات، محور مباحث و گفتگوهای انتخاباتی شود. بر همین اساس، طرح «آقای رئیس‌جمهور» شکل گرفت که سه هدف مهم را دنبال می‌کند:

الف- طرح مسائل مهم اقتصادی-اجتماعی در صحنه انتخابات و جلوگیری از به حاشیه رفتن آنها،

ب- کمک به افزایش شفافیت مواضع و وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری،

ج- کمک به انتخابی آگاهانه‌تر از سوی مردم.»

شعار این طرح «تلاشی برای یک انتخاب آگاهانه» انتخاب شده است. شعاری که با فعالیت‌های طرح مطابقت دارد. چرا که مخاطبان با مراجعه به سایت‌های رصد و پیشخوان می‌توانند اظهارات نامزدهای احتمالی را مشاهده کرده و همین امر به انتخاب انها کمک خواهد کرد.

«آقای رئیس‌جمهور» 10 مساله محوری برای خود انتخاب کرده است که از مفید بودن برجام شروع شده تا ریشه اصلی بحران آب را شامل می‌شود. شاید برای شما هم این سوال ایجاد شود که چرا این سوالات و چرا سوالات دیگر نه؟ توضیح مجریان این طرح این است که مسایلی انتخاب شده که بیشترین درگیری با مردم را داشته باشد و نشات گرفته از یکی از مسایل اصلی اقتصادی و اجتماعی کشور نیز باشد. برای مثال وام قرض الحسنه که یکی از مسایل «آقای رئیس‌جمهور» است هم با مردم ارتباط فراوانی دارد و هم مشکلات فعلی آن ریشه در عملکرد بد نظام بانکی دارد.

 

بخش جذاب «آقای رئیس جمهور» صفحه پیشخوان است که در آن وضعیت همه نامزدها را می‌توان یک جا مشاهده کرد و خیلی راحت دیدگاه‌های نامزدها را درباره مسایل در آن مشاهده کرد. تنها لازم است که یک کلیک بر ستون سمت راست انجام شود.

یک فرصت خوبی که پیشخوان «آقای رئیس جمهور» در اختیار مخاطبان قرار می دهد امکان مقایسه دو تا چهار نامزد با یکدیگر است. مخاطب می‌تواند با ورود به صفحه مقایسه نامزدها، نظرات نامزدهای انتخابی را با یکدیگر مقایسه کند. کار جذابی است و وقت خوبی را از شما خواهد گرفت.(برای ورود به صفحه مقایسه اینجا کلیک کنید)

تمام اطلاعات پیشخوان «آقای رئیس جمهور» برگرفته از رصدی است که توسط مجریان طرح انجام می‌شود که این رصدها در سایتی مستقل قابل مشاهده است. (برای مشاهده اینجا کلیک کنید)



منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار